Wat is er nieuw

Infuus kweken?

Y

ypoc

Guest
Zit me er al een tijdje over in te lezen omdat ik regelmatig met eitjes zit.
Had zo'n artemia ding van jbl gekocht maar die dingen komen nooit uit bij mij en als ze dan uitkomen lukt het 1 keer en geen 2 keer.

Dus vroeg ik me eigenlijk af wie me beetje kan helpen.

Heb al veel google gebruikt enzovoort, maar op iedere site staat wel wat anders.

Las dat je dit ook kan doen met een bananenschil, dat zou wel handig zijn is makkelijk verkrijgbaar sinds me buurman een fervente sportman is die dagelijks 4 a 5 bananen eet haha 😛

Maar hetgene wat ik me vooral afvraag moet die schil gedroogd zijn of kan die er zo in?
En soms lees ik dat je die moet koken en soms dat je gewoon kokend water moet bijdoen.

Dus versta ik er niets meer van, wat is nu de beste manier?

Alvast bedankt!

Re: Infusie kweken?

De beste manier die ik ken om pantoffeldiertjes te kweken is:

Snij een knolraap in blokjes ter grootte van een dobbelsteen.
Laat ze heel goed drogen.
Neem een jampot met aquariumwater, doe daar 1 gedroogd blokje bij.
12 uur later, blokje weg gooien, schoon potje weer een NIEUW blokje in doen, met een paar druppels uit het oude potje, aanvullen met kraanwater. Rest kan je voeren. Zo heb je iedere 12 uur verse pantoffeldiertjes.

Dat het net vol staat met infusie kweek truc�s is niet zo verbazend aangezien je ze kunt kweken met elk plantaardig materiaal.

De methode die Jelle aanvoerd lijkt mij heel bruikbaar maar moet net zo goed kunnen met een aardappel,stro of god weet wat. Al zal het een een wat grotere opbrengst kennen dan het ander.

Jelle Touwen zei:
Rest kan je voeren.
Hoe doe je dat voeren? Met een netje of iets dergelijks de diertjes uit het potje vangen, of met water en al het aquarium in?

~ Ivo

Met wat water ja. Tenminste mijn opa deed dat altijd wel.

Gewoon het water het aquarium in. Bij mij was er na 3 dagen te zien dat het water in het potje wittig was van de pantoffeldieren, toen was de startpopulatie groot genoeg om flinke hoeveelheden te verkrijgen.

En qua drogen?

Gewoon laten uitliggen of is er een specifieke methode voor?

En de bokaal moet die afgesloten zijn?

Ik leg ze gewoon op een theedoek in de vensterbank (in de winter op de verwarming). En er hoeft geen deksel op het potje. Zelf vind ik jampotjes er heel handig voor.

Begrijp het eerlijk gezegd niet 😛

Dus help mee eens ff aub.

Heb de eerste keer dus blokje en aquariumwater na 12 uur zag ik niets.
Heb dan nieuwe pot en nieuw blokje met wat out water en aangevuld met kraanwater na 12 uur zie ik nog niets in die nieuwere pot.

Die oude staat er nog naast, na 24 is het water wel wit achtig, maar stinkt wel.
Zijn dat die beestjes of heeft die raap gewoon afgegeven aan het water?

Doe ik iets mis ofzo lol

Eerst moet je de raap goed drogen. Anders gaat het inderdaad niet helemaal goed.

Na 12 uur gooi je het water uit de pot in het aquarium. Je houd daar een paar druppels van over. Die druppels doe je weer in een SCHONE pot, met een NIEUW blokje. Zo zet je iedere 12 uur een kweek op.

Heb ik inderdaad correct gedaan, mss nog eens proberen 😛

Die raap is wel goed droog denk ik, zijn helemaal gekrompen en droog

Zoals gezegd het zou met elk goed droog plantaardig materiaal kunnen als bij jou de raap problemen geeft kun je gerust eens wat anders proberen

Hoe kan je zien wanneer er pantoffeldiertjes aanwezig zijn?

Wat als je niet elke 12uur kan verversen?

Ik deed het met stro , moet je wel redelijk lang wachten op serieuze voorraad .
Duurt stuk langer dan de 12 uur die hierboven werd aangegeven .
Controleren op hoeveelheid diertjes doe ik onder de microscoop .
Water voer je aan je kleintjes .

Ik heb een kweekte opgezet met een aardappel.
In stukjes gesneden en die gedroogd. Een deel in een bak die gevuld in met leidingwater en vijverwater.
Het water is al mooi verkleurd. Af en toe doe ik er een par druppels koffiemelk in.

Hobbygroet,
Jos Hut

Infusie oogsten doe ik als volgt:

Een buisje van de aqua test box vul ik met schoon water, prop watten erin om het af te sluiten.
Het hele buisje zet ik in een glas (beker).
Die beker vul ik met infusie water totdat het buisje net onder water staat.
Na een paar uur haal ik het buisje eruit, prop eruit.
Je hebt dan schoon water vol met infusie.
3 maal daags een buisje in de kweekbak (halve liter water inhoud) leeg gieten!
Werkt bij mij goed en je houdt je water mooi schoon!

groetjes John.

Even checken.

Als we een aardappel zouden willen gebruiken om de blokjes van te maken, dan kan die aardappel ongekookt gebruikt worden toch?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan