Wat is er nieuw

Ingedraaid filtermateriaal verdelen over eheim pompen

D

Defone

Guest
Beste allemaal,

Ik heb een ander aquarium gekocht. Ik heb mijn oude incl filter verkocht. Beide filters zijn van een vergelijkbaar type eheim. De koper van mijn aquarium wil graag de bacteriecultuur uit mijn eheim meenemen (hij woont in de buurt)
Ik heb eigenlijk geen zin om mijn nieuwe aquarium te laten indraaien, ik wil zo snel mogelijk mijn vissen overzetten, ook ik heb geen ruimte voor 2 aquaria in huis. (1.20m en 1.60m) ik en mijn koper willen geen 4 weken wachten op ons nieuwe speeltje.

Als ik mijn filtermateriaal verdeel over de oude en de nieuwe en ik vul beide aan met nieuw/gebruikt materiaal, houd ik dan genoeg bacteri�n over in beide filters?

Hoop dat ie duidelijk is..

Gr Robert Jan

Neem en klein emmertje wet aquawater, knijp de oude sponzen daar in uit. Dat wat voor jouw filters gebruiken, dus even lucht erop, tot gebruik.

dan kan je de oude sponzen delen. hij 1 jij 1.

Die voor hem even vochtig in plastic tasje doen.

En allebei ,TOCH de waterwaarden in de gaten houden.

Voor jou helemaal, met een nieuwe bodem erin.

Kom je toch een hoop tekort.

Wat Bertus zegt. KAn ik me alleen maar helemaal bij aansluiten.

Druk de nieuwe eigenaar wel op het hart dat hij die spons (en het filter) wel rapido aan de gang moet hebben.

Bedankt, en wat als ik een deel van de bodem gebruik ? Koop ik gewoon hetzelfde filterzand?.

Je kunt wel een deel van de oude bodem gebruiken als je dezelfde bodem erbij koopt want anders zie je natuurlijk verschil en dat is niet mooi lijkt mij zo.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan