Wat is er nieuw

Inlaat filter

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Sinds kort draait mijn buitenfilter van jbl, om de jonge vissen te sparen heb ik een pantykousje om de inlaat gedaan. Nu is het niet het dunste pantykousje en zit hij erg snel vol troep en blad. Eigenlijk is de capaciteit binnen 24 uur al enorm afgenomen en om nu elke dag dat kousje uit te spoelen daar zit ik ook niet op te wachten. Nu bedacht ik dat het korfje misschien ook gevuld zou kunnen worden met dat witte filtermateriaal waarmee je fijn vuil filtert, zou dat ook kunnen? Hoe gaat dat bij jullie met een pantykousje? Moet er dan ook bjna elke dag uitgespoeld worden of heb ik gewoon een te dik kousje? Is er misschien iets in de handel op aquariumgebied dat beter werkt?

Korfje vullen met filterwatten werkt natuurlijk ook niet want remt enorm de circulatie af en zit ook zo vol.
Zijn speciale korfjes te koop van rvs met fijne gaatjes maar zelf zou ik het gewoon zo laten en er geen drama van maken dat er af en toe een klein bewonertje in het filter komt.

Hier een link van de korfjes,

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... D=15&nop=1

Bij de buurtsuper,een netje mandarijnen halen.
En een stuk netje om het korfje doen.

Eheim heeft goede voorfilters met een groot oppervlakte aanzuiging.

EHEIM_4004320.jpg

Jb Malawi

Ja. Natuurlijk. niet.
Weer extra kosten om te filteren.
Netje kost niets.
uxTIpjT0Amrunrwe0ZQ5yE5wD4zUEdyu.jpeg

Kijk links.

Heel erg bedankt voor alle drie de mogelijkheden. Het gaat 1 van de drie worden, nou zit ik ook niet steeds op extra kosten te wachten maar als de maat de juiste is dan is een rvs korfje bij veldhuis te doen voor �3,75. Het netje is een goedkope oplossing dus ook bedankt voor het meedenken want hier kan ik zeker verder mee. Die van eneim filtert gelijk zie ik eens even googelen naar de prijs, deze zullen ze vast ook bij veldhuis hebben.

Het is een variant van het netje geworden. Het aluminiumkorfje was ook een optie vanwege de betaalbare prijs en het gebruiksgemak maar deze had een schroefsluiting en de ene maat was veel te groot en de volgende veel te klein. Bij de supermarkten hier waren de mazen in de netjes veel te groot maar het idee van Bertus was goed dus heb ik een goedkoop visnetje gekocht en daar de schaar ingezet. Werkt perfect!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan