Inline diffusor vs. bowl: geen verbetering?


Arasazi

Well-known member
Lid geworden
11 mei 2012
Berichten
151
Ik ben onlangs (anderhalve week geleden) overgegaan van de bowl in mijn aquarium naar een inline diffusor. Had best wel wat bellen nodig voor de bowl om 'm de 30mg vloeistof op groen te krijgen. Echter, nu met de inline diffusor heb ik met hetzelfde aantal bellen, tot vrij laat in de middag een blauwe indicator, terwijl het pas aan het einde van de dag groenig wordt. En dat is nadat ik 'm op de instroom van de pomp heb gezet.

Is er een kans dat ik iets verkeerds heb gedaan? Of duurt het langer voordat de Co2 wordt opgenomen op deze manier? Of moet ik de druk van de fles aanpassen? Ik heb de diffusor niet in laten wateren (oeps) en verder ook niets veranderd aan de afstelling.

Alvast bedankt
 
Het is een 180L bak, JBL e901 filter, 2L gasfles en verder bestaat het uit de standaard co2 set van azaqua.

Co2 staat aan vanaf 10.00 tot 17.00, licht van 12.00 tot 19.30.

Aantal bellen zal iets zijn van 3-4 per seconde. Zal vanmiddag nog even checken. Maar volgens mij vrij hoog.
 
Een veel gelezen klacht is dat jouw gebruikte inline meer CO2 verbruikt zoals soortgelijke zoals die van Up Aqua of JBL.

Zou 'm inruilen voor onderstaand exemplaar, deze heeft z'n waarde al bewezen:
up-aqua-inline-co2-atomizer.jpg

Je kan natuurlijk ook kijken voor een reactor.
 
Een veel gelezen klacht is dat jouw gebruikte inline meer CO2 verbruikt zoals soortgelijke zoals die van Up Aqua of JBL.

Zou 'm inruilen voor onderstaand exemplaar, deze heeft z'n waarde al bewezen:
up-aqua-inline-co2-atomizer.jpg

Je kan natuurlijk ook kijken voor een reactor.

Deze werkt bij mij heel goed!
 
Een veel gelezen klacht is dat jouw gebruikte inline meer CO2 verbruikt zoals soortgelijke zoals die van Up Aqua of JBL.

Zou 'm inruilen voor onderstaand exemplaar, deze heeft z'n waarde al bewezen:
up-aqua-inline-co2-atomizer.jpg

Je kan natuurlijk ook kijken voor een reactor.
Jaren 1 van UP gehad en werkte gewoon goed
 
Aha... Nou dan toch maar overstappen, want het slaat nu echt helemaal nergens op. Vloeistof is blauwer dan blauw momenteel.

Bedankt voor de tip!

Moet zo'n inline diffuser trouwens per se met een spray bar? De bar die bij mijn pomp zat is niet lang genoeg namelijk...
 
Als het zo lang duurt voor de co2 weer op orde is dan klopt er mijn inziens iets niet
Heb trouwens toch al nooit begrepen waar om de co2 uitgeschakeld moet worden lijkt mij dat je dat op deze manier de co2 nooit stabiel krijgt
Trouwens heb je enige idee van je ph waarde en kh en gh waarden van het water wat je gebruikt
 

Terug
Bovenaan