Inrichten juwel rekord 700


W

Wander Rook

Guest
Hallo,

Ik heb een juwel record 700 70 liter aquarium aangeschaft
Wie kan/wil mij vertellen hoe ik deze het best kan inrichten.
Ik heb het een en ander al gekocht.

Voedingsbodem
Waterplanten
Zuurstof pomp
Bodemgrind 5 kg

Mvg

Wander
 
Welke dieren wil je er in houden? Als je bodemvissen wilt is grind niet altijd handig, zand is een fijn alternatief.

Waarvoor heb je een zuurstofpomp gekocht? Het aquarium dat je hebt is toch inclusief ingebouwde filter/pomp? Of is die er uit gehaald?
 
ik wil er graag kleine fel gekleurde visje in hebben, zowel boven, midden, als op de bodem.
de zuurstof pomp komt uit mn oude aquarium en die lucht belletjes vind ik gewoon leuk.
zand op de bodem werd mij afgeraden ivm schimmels en het water zou eerder vuil/troebel worden.
zoals je wel kunt lezen ben ik een leek op aquarium gebied, dus alle tips zijn van harte welkom.
 
Een zuurstofpomp Hoort er gewoon bij,Prisci.
Voor noodgeval is hij best handig.
Voedingsbodem? Nee, die is niet nodig. DAT geeft rotzooi in de bak.
Aquariumgrint ,Ja. En zuurstofplanten.

Kleine gekleurde visjes boven,midden,op de bodem???? Is geen zee aquarium toch???
Neem dan guppen.
 
bedankt voor alle tips mensen,

dus een voedings bodem is niet nodig?
prima dan breng ik deze morgen terug.
ik heb nog tabletten voor de planten,dus dat is dan voldoende?
en de vissen, ja daar zal ik de komende weken nog eens rustig over na denken.
als ik het moet geloven duurt het minimaal 3 weken voordat de eerst visje er in kunnen.
kortom tijd zat.
ik zit nu even online naar decoratie spullen te kijken,zoals een achterwand en stenen of hout.
 
Als je zo'n bubbelding continue aan hebt staan verdrijft dat - voor zover ik weet - de co2 uit je bak, waardoor je planten het minder zullen doen. Alleen gebruiken als je vissen in ademnood verkeren.
Welke planten heb je? Cabomba, waterpest, zoiets? Dat zijn in ieder geval planten die niet veel extra's nodig hebben (is mijn ervaring)

Ik zou overigens zelf nooit voor guppen gaan, voor je het weet zit je met een overschot. Maar als je ge�nteresseerd bent in Corydorassen zou ik het grind toch afraden.

Ben het trouwens met Bertus eens dat de voedingsbodem niet nodig is, heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik heb gelezen is dat hij na een jaar vaak al is uitgewerkt en snel kan gaan rotten.
 

Terug
Bovenaan