Wat is er nieuw

Inrichting 30L

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dhrvansoest
  • Startdatum Startdatum
D

Dhrvansoest

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb 3 maanden geleden mijn eerste aquarium gekocht. Ik ben er nog veel mee bezig om alles te lezen en te verbeteren.
Helaas ben ik niet tevreden over mijn aquarium.
Ik heb 5 neontetras en 4 andere vissen waar ik de naam niet van weet (hebben mijn ouders gekocht) maar ik zou hem graag willen aanpassen en een Iwagumi bak maken.
Kan dit? Zo ja, hoe kan ik het grind en plantjes het beste er inzetten en mijn vissen houden? Dus eigenlijk mijn inrichting veranderen.

Met vriendelijke groet,

Dennis van Soest
 
30 liter is wel heel krap voor vissen hoor en beter van niet natuurlijk,welk bakje is het precies?
 
5 neon tetra's zijn helaas wat weinig, beter is vanaf 10 stuks, maar vissen in een 30L bakje wil eigenlijk niet zo goed. visjes waarvan sommige mensen vinden dat het wel kan zijn bijv. rasbora galaxy's of boraras brigittea hoe vind je die? je zou ook garnaaltjes kunnen nemen, die staan prachtig in een iwagumi bak! bijv. sakura rood of oranje vuurgarnaal of de blue fairy, garnalen zijn er in alle kleuren! 😀

heb je foto's van je 4 andere vissen? zijn ze allemaal hetzelfde?

kijk eens op youtube, daar staan heel erg veel leuke filmpjes vol met tips en tricks voor aquascape (oa. iwagumi).
 
Bedankt allemaal voor de snelle reactie's!

Ik zal morgen, aangezien ik toch vrij ben, foto's maken van mijn eerste bakje.

Zelf zag ik leuke garnalen op het forum voorbij komen, begin er toch over na te denken om garnaaltjes te nemen, moet ik mij zelf eerst even verder in verdiepen. Ik ben pas net bezig met mijn aquarium maar ik merk wel dat het erg verslavend is om naar je visjes te kijken!

Op Youtube staan erg leuke filmpjes en ook goede uitleg over hoe je het best kan beginnen met plantjes etc.
Zelf dacht ik aan Seiryu stenen en als planten; Eleocharis mini en Hemianthus micranthemoides.

De bak die ik nu heb is een HS aqua Tico Aquarium 30, lekker klein om mee te beginnen.

Groetjes!
 
Moet je wel zeggen dat hemianthus micranthemoides (HC) een erg moeilijk plantje is. Deze wil niet groeien zonder co2 systeem en dergelijke, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Je kan beter eerst gaan kijken naar wat makkelijkere plantjes denk ik. Ik kijk altijd rond in mijn boek over aquariumplantjes of op internetwinkels als aquaplantsonline.nl of aquariumplanten.nl , daar staan veel planten op met de moeilijkheidsgraad erbij.

Dit is waarschijnlijk ook nog wel een nuttige site voor je: http://www.allesoverhetaquarium.nl/index.html
Staat veel beginners info op.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan