Wat is er nieuw

Inrichting 60 cm van Miba

  • Onderwerp starter Onderwerp starter miba
  • Startdatum Startdatum
M

miba

Guest
Hallo iedereen,

Zouden jullie mij willen helpen met wat ik het beste kan doen met de inrichting van de rechter kant van mijn aquarium? De foto's staan in hetfoto album (de link hieronder)



Alvast bedankt🙂

Groetenvan Miba
 
Ik zou niet al te veel veranderen. Het kleine plantje wat je nu achterin hebt staan zou ik naar voren halen en daar achter een mooie grote achtergrond plant neerzetten. Bijvoorbeeld de Echinodorus Schlueteri. Dat vind ik wel een echte blikvanger voor in een aquarium.
 
Oke dankjewel🙂 en met de stenen? Gewoonzo laten staan?
 
Ik vind persoonlijk een terras mooier dan losse stenen.
Voor een idee te geven hoe ik het heb gedaan met ��n terrasdeel heb ik hieronder twee foto's van mijn aquarium geplaatst.
Totaal overzicht:
aaqquarium.jpg

linker kant met het terras deel.
demelzaaquarium.jpg
 
Dat ziet er ook leuk uit!!
En dan gewoon die stenen naast elkaar leggen in rechter hoek, en dan wat grind "in" strooien?!?

En weten jullie dan nog een mooie achtergrond plant die lekker dicht groeit?
Die echinodoru is ook heel mooi, maar ik wil noujuist eigenlijk zo min mogelijk achtergrond zien...

Gr. Michiel
 
Ik zou rechtsachterin die crypto weghalen, misschien de stenen iets verplaatsen en er dan een mooie plant als de eikenbladvaren inzetten (hygrophila difformis). Leuke plant door de ongebruikelijke vorm van de bladeren, wordt bovendien ook erg breed en vol.
 
De bacopa monerieri is een stengel plat welke als je hem naast elkaar zet wel een mooi dicht groepje kan vormen. Het is wel een langzame groeier dus als de planten klein zijn bij aankoop dan zal het even duren voordat ze mooi hoog zijn.

Links in het hoekje staat bij mijn aquarium de shinnersia rivularis (mexicaans eikenblad). Een snel groeier met grote mooie bladeren. Verder zijn heel veel achtergrond planten. Als ik nieuwe planten wil kijk ik meestal op Google of bij iemand anders in zijn/haar aquarium.
 
Oke dankjewel🙂 ik zal er eens over nadenken
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan