Inrichting 60 Liter Aquarium


E

Exmorra

Guest
Hallo vissenliefhebbers, Ik heb een aquarium van 60*30*30 draaien en ben opzoek naar een nieuwe inrichting. Ben een beginnend aquarium houder(sinds 3 maanden) en heb dus nog niet de nodige ervaring met alles. Heb wel een voorkeur voor welke vissen ik er weer in wil hebben. De Collisa Lalia
is een mooi visje en is me tot nu toe goed bevallen. Verder weet ik nog niet welke vissen erin komen en vraag hierbij de hulp aan jullie om me opweg te helpen.
Hoop dat jullie een beginnend aquarium liefhebber een zetje in de goede richting willen geven ;)
 
Laat eens een foto-tje zien, dat is altijd leuk en je krijgt ook vanzelf (al dan niet gewenste) adviezen....

De Colisa Lalia is zek er een leuk visje (heeft misschien liever wat meer zwemruimte, maar tja.... wie niet :))
 
leuk ik hou veel van goeramies, geef ze wel veel verstop plekken (als je een koppel neemt)want anders achtervolgt het mannetje de vrouwetje de hele tijd succes

mvg klaas
 
Hulp voor hoe ik hier een foto kan plaatsen zou welkom zijn. Heb nog niet echt kunnen uitvinden hoe dat werkt.

Ik heb de Colisa Lalia nu ook zwemmen in mijn aquarium en gedraagt zich prima. Er zijn schuilplaatsen genoeg (planten/hout) om zich terug te trekken. Ook is er niks te zien aan het uiterlijk wat kan duiden op een mogelijke ziekte. En wat betreft de ruimte, Ik heb een collega er naar gevraagd (ook een aquarium liefhebber) en die vertelde dat het wel mogelijk is als er maar niet veel andere vissen zijn die de ruimte in nemen.
 
Exmorra zei:
Hulp voor hoe ik hier een foto kan plaatsen zou welkom zijn. Heb nog niet echt kunnen uitvinden hoe dat werkt.

Ik heb de Colisa Lalia nu ook zwemmen in mijn aquarium en gedraagt zich prima. Er zijn schuilplaatsen genoeg (planten/hout) om zich terug te trekken. Ook is er niks te zien aan het uiterlijk wat kan duiden op een mogelijke ziekte. En wat betreft de ruimte, Ik heb een collega er naar gevraagd (ook een aquarium liefhebber) en die vertelde dat het wel mogelijk is als er maar niet veel andere vissen zijn die de ruimte in nemen.

Klik op 'Foto's' in de bovenbalk, en dan een foto uploaden. Moet ong. 640x480 pixels en niet groter. Als het klar is, zie je een url op de upload pagina - dat kan je gebruiken om je photo te plaatsen. URL is zo:
NAMEOFPHOTO.jpg
 
Sorry voor mijn afwezigheid, Heb het momenteel aardig druk met o.a. School en werk.

Hier is het fotootje zoals beloofd

60-30-30.jpg


De kwalitieit is niet heel goed, mijn camera is niet geweldig.

Ik heb 2 weken geleden last gehad van een witte waas in mijn water en daarbij zijn een paar planten en vissen helaas dood gegaan. Deze foto is hierna genomen.
 
Wat is je visbestand nu? En heb je ook drijfpantjes?

Jammer dat er vissen zijn overleden. Weet je waar de waas vandaan kwam? Heeft je filter misschien uitgestaan?
 
Visbestand is als volgt :

1x Hypostomus plecostomus
5x Marmer Bijlzalm
3x Colisa Lalia
5x Crossocheilos siamensis
8x Gup
5x Corydora


Ik heb gezocht op internet naar een mogelijke oorzaak voor de witte waas en 1 van de reden kon zijn dat er teveel gevoerd werd. Dus ik heb ze minder voer gegeven en elke dag een gedeelte van het water ververst en binnen een paar dagen was de waas gelukkig weg. Het water is nu weer kraak helder
 

Terug
Bovenaan