Inrichting aquarium, suggesties zijn welkom.


Friesian

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 februari 2020
Berichten
4,847
Locatie
2e boom, 4e tak rechts.
Even een foto van mijn aquarium zoals het er nu bij staat.

Hebben jullie opmerkingen? Graag, spaar me vooral niet. :)

20200630_112200_compress22.jpg
 
Laat eerst maar eens lekker groeien, dan word het vanzelf duidelijk wat er te veranderen valt.
 
Misschien een stukje wortelhout of ander hout wat wat meer de hoogte in gaat toevoegen? zo kan je wat meer diepte/hoogte creëren. De achterzijde van het aquarium zal waarschijnlijk vanzelf dichter begroeid raken. Wellicht zou een plant met wat breder blad ook mooi zijn. Oogt wat rustiger. Verder al een mooie basis
 
Ik heb gisteren een, hoop ik, leuke aanpassing gedaan in mijn aquarium. Nieuw hout dat wat meer lengte heeft. En een nieuwe plant in plaats van vallisneria spiralis die ik eigenlijk wilde....
*Edit*
Voorgrond extra Pogostemon.

20201003_164631.jpg
 
je zou wat stukjes mos kunnen vastbinden of lijmen aan de hardscape. je zou ook in de achtergrond wat stengels kunnen zetten zodat je dat achterwand minder ziet. voor de rest alles lekker laten groeien dan komt t vanzelf wel goed denk ik.
 
Dat hout maakt het al een stuk beter. Zelfpersoonlijk zou ik de plantjes minder in vaste volgorde zetten. Ik niet steeds dezelfde afstand tussen de planten zetten, in de natuur zit er ook wat meer speling in. Door wat te varieren lijkt het wat natuurlijker denkmik
 

Terug
Bovenaan