Wat is er nieuw

Inrichting Aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ThijsvdL
  • Startdatum Startdatum
T

ThijsvdL

Guest
Hi,

Ik heb een nieuw aquarium; een Juwel Korall 60.
Ben hem nu dik een week aan het indraaien.
Er staan wat plantjes in maar ik vind het nogal kaal.

Op dag 1 stond het er zo bij:
AIlYLriGeZJE-La-dGOdRv4JeuhgBy1J.jpeg


Na een bezoek aan een grote speciaalzaak waar ik mijn ogen uit heb gekeken, zag ik een mooi stukje hout met een plantje en wat mos erop, vooral het mos leek me leuk op de bodem. Een doorzichtige bak vond ik ook maar niks dus ik heb een zwarte achtergrond gekocht, hopelijk komen de vissen daar in uit.
Dus die heb ik meegenomen en vervolgens zag het er zo uit:
AIlYLriGeZJE-La-dGOdRv4JeuhgBy1J.jpeg

AIlYLriGeZJE-La-dGOdRv4JeuhgBy1J.jpeg


Ik vind het nog steeds erg kaal. Maar ik weet niet goed wat ik er nog bij moet/wil. Ik wil ook niet dat het zo'n drukke bedoeling wordt.

Uiteindelijk wil ik er graag, 2 ramirezi's, wat vuurgarnaaltjes, kardinaal tetra's, 2 algeneters en een kempvis in.

Wat raden jullie mij aan?
Mijn waterwaardes zijn overigens al dik een week redelijk constant. Nog geen nitriet piek gehad.

Groet
 
Gewoon wat meer plantjes.... Bodem is erg grof, jammer! Filterzand zou beter en mooier zijn. Over je beoogd visbestand moet je nog even advies vragen.... Kardinalen horen in een grotere bak. En de combi ramirezi en betta lijkt me ook erg ongelukkig.... En de meeste algeneters worden veel te groot. Ramirezi is geen makkelijke vis, erg zwak en voor een beginner niet geschikt... Zul je niet lang van kunnen genieten...
 
Nog planten die handig zijn / mooi zouden passen?
Ja ik baal uiteindelijk ook van het grove grind. Dat heeft de lokale dierenwinkel mij aangesmeerd.
Met een reorganisatie komt er zeker zand in.
En misschien maak ik nog een strand, zou nog kunnen neem ik aan?

Ik heb nog geen advies gehad over mijn eventuele visbestand, het zijn de vissen die ik graag zou willen hebben.
Ik vind die felle kleuren prachtig! Ipv ramirezi's gourami's, is dat een idee?
 
Als je zelf nu ook niet tevreden bent over de bodem zou ik het gelijk veranderen,bak staat net een week dus in principe stelt dat niks voor.

Wat betreft je visbestand sluit ik me aan bij Renate en kan je beter naar wat andere vissen gaan zoeken die je mooi vindt en geschikter zijn.
 
Plus, nu je nog geen bewoners hebt is het vervangen van de bodem relatief probleemloos.
Bij de Wildkamp heb je een zak filterzand 0.4 - 0.8mm voor minder dan een tientje in huis (bezorgd en wel).

Voor je bestand: even in het subforum 'samenstelling visbestand' kijken.

~ Ivo
 
Thanks allen!
Ik ga nu naar de grote speciaalzaak, wat plantjes kopen en wat zand.
 
Laat je (ook) daar niet alles wijsmaken 😉

~ Ivo
 
Thijs, ik hoop niet dat je je rivierzand hebt laten aansmeren. Dat is echt slecht zand.
Wildkamp zoals Ivo al zei, is veel beter....
Ik had 2 zakken van 25 kilo voor 14 euro incl verzendkosten.

En ik zou er als ik jou was, wat hout bij doen..

😀 aldus de hout freak 😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan