Z
ziggycardon
Guest
Hallo
Ik kan zaterdag wellicht een aquarium ophalen bij iemand die hem wegdoet, het is een Juwel van 81 x 36 cm.
Nu wil ik er een Afrika bak van gaan maken met als visbestand:
2 kersenbuiken (Pelvicachromis pulcher)
1 Afrikaanse vlindervis (Pantodon buchholzi)
4 - 5 rugzwemmende meervallen (Synodontis nigriventris)
3 reuzenwaaierhandgarnalen (Atya gabonensis)
De natuurlijke verspreiding van de 3 soorten overlapt, ze hebben de zelfde waterwaardes en temperatuur nodig, ieder bewoond een andere waterlaag en volgens verschillende websites delen ze ook een gelijkaardig habitat:
Redelijk beplantte aquaria.
Nu wou ik zoieso met redelijk wat hout werken in de bak en een zandbodem gebruiken en wat terracotta potjes voor de kersenbuiken.
Maar hier komt mijn vraag dus.
Welke planten kan ik gebruiken voor de inrichting?
Ik heb zelf nog niet zo veel ervaring met levende planten buiten javamos en waterpest.
Ik wou zoieso iets van drijfplanten voor de vlindervissen.
En zat ook te denken om veel gebruikt te gaan maken van javavaren voor het aquarium en misschien nog iets in de aard van een mooie plant met bladeren liefst met een rode kleur.
Iemand nog enige tips voor welke soorten planten ik zou kunnen gebruiken en die niet al te moeilijk te houden zijn?
Misschien Echinodoru en Anubias nog?
Het moeten niet percé Afrikaanse planten te zijn en ik werk in een dierenwinkel met Ruinemans en Starfood als leverancier dus ik kan redelijk wat planten bestellen.
En als iemand nog tips heeft qua inrichting hoor ik het graag!
Alvast bedankt!
Ik kan zaterdag wellicht een aquarium ophalen bij iemand die hem wegdoet, het is een Juwel van 81 x 36 cm.
Nu wil ik er een Afrika bak van gaan maken met als visbestand:
2 kersenbuiken (Pelvicachromis pulcher)
1 Afrikaanse vlindervis (Pantodon buchholzi)
4 - 5 rugzwemmende meervallen (Synodontis nigriventris)
3 reuzenwaaierhandgarnalen (Atya gabonensis)
De natuurlijke verspreiding van de 3 soorten overlapt, ze hebben de zelfde waterwaardes en temperatuur nodig, ieder bewoond een andere waterlaag en volgens verschillende websites delen ze ook een gelijkaardig habitat:
Redelijk beplantte aquaria.
Nu wou ik zoieso met redelijk wat hout werken in de bak en een zandbodem gebruiken en wat terracotta potjes voor de kersenbuiken.
Maar hier komt mijn vraag dus.
Welke planten kan ik gebruiken voor de inrichting?
Ik heb zelf nog niet zo veel ervaring met levende planten buiten javamos en waterpest.
Ik wou zoieso iets van drijfplanten voor de vlindervissen.
En zat ook te denken om veel gebruikt te gaan maken van javavaren voor het aquarium en misschien nog iets in de aard van een mooie plant met bladeren liefst met een rode kleur.
Iemand nog enige tips voor welke soorten planten ik zou kunnen gebruiken en die niet al te moeilijk te houden zijn?
Misschien Echinodoru en Anubias nog?
Het moeten niet percé Afrikaanse planten te zijn en ik werk in een dierenwinkel met Ruinemans en Starfood als leverancier dus ik kan redelijk wat planten bestellen.
En als iemand nog tips heeft qua inrichting hoor ik het graag!
Alvast bedankt!