inrichting goed?


kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Berichten
938
Locatie
woerden
Hallo iedereen, na weer even te denken over hoe en wat met m'n aquarium ben ik erachter gekomen dat ik liever een echte "plantenbak" wil. Nu is het niet echt een plantenbak, wat ik wel graag wil.

Nu heb ik dus een inrichting verzonnen, en ik vroeg me af, zou het zo goed zijn en hebben jullie tips?

fhqPrRO5hxnVlgjtTBjLj5P9vuXdwBJY.png


Komende week ga ik spullen voor bio-co2 kopen en profito.
 
Leuk opzetje :)

Een paar gedachten.
- gaat om een Rekord 800 toch? Dan lijkt me V. gigantea (de naam zegt het al) veel te groot. Spiralis krijgt ook al mooie lange bladeren.
- E. argentinensis heeft zijn bladeren op een lange steel staan. Iets waarvan je moet houden. Een wat kleiner blijvende (harbich) zou misschien wat geslaagder zijn.
- A. reineckii vraagt om veel licht. Zorg dat die onder een lamp staat. Misschien is aan de zijkant (lampen komen daar minder) niet het beste plant.

~ Ivo
 
Alle planten heb ik al. Daarnaast vind ik het niet erg dat de giganthea zo groot wordt aangezien ik hem ook over mn water heen laat groeien (als drijfplant samen met de grove eikenbladvaren.

Verder denk ik dan dqt ik de reineckii op de plek vd l. Sessiflora zet, komt denk ik ook mooier uit (groene waterpest, rode reineckii en daarnaast de Sessiflora.

Verder gaat het idd om de rekord 800
 
Weet ik ;) Maar bij mij doet de spiralis het helemaal niet goed (bladeren blijven korter dan 20 cm, ook voordat ik de giganthea had en geen kroos etc. in m'n aquarium had.)
 
De planten zijn herplaatst. De alternanthera heb ik van plaats geruild met de sessiflora, aangezien die meer licht eist.

Ik ga denk ik wel proberen om 1 of beide stekken echinodorus te ruilen voor een kleinere echinodorus of een anubias. Ik vind het toch veel te groot worden (neemt bijna m'n halve aquarium in :mad:.

Verder zover ik zag vind ik het er nu goed uitzien, het strandje is wel een beetje gemengd met grint, maar vind dat er wel mooi uitzien.

Morgen ga ik even een foto maken en hier plaatsen.
 

Terug
Bovenaan