inrichting juwel 450 verbeterpunten


koopmannetje

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2021
Berichten
88
Leeftijd
35
Hallo, hebben jullie tips de aquarium mooier te laten lijken en goede ideeën voor welke planten toe te voegen.
 

Bijlagen

  • 16935876904331271516741682363190.jpg
    16935876904331271516741682363190.jpg
    3.3 MB · Weergaven: 131
Geduld, de planten staan er zo te zien nog niet lang in.
De plant in het midden (even naam kwijt) groeit met de juiste omstandigheden verschrikkelijk hard. En ook de Althernanthera kan tot een mooie bos uitgroeien.

Zowel de Vallisneria als de Echinodorus even iets omhoogtrekken, zodat de wortels net zichtbaar zijn. Anders rotten de wortels af
 
oke top👍 ook bog suggesties voor mooie plantjes?
 
Persoonlijk zou ik voor nu even niks doen. Even alles laten stabiliseren, en kijken hoe deze planten aanslaan.
Houdt ook even goed je waterwaarden in de gaten. Voornamelijk po4, no3.
Voornamelijk de de N. Heterophylla wil wel wat no3 weg snoepen, dus pas op voor een fosfaatoverschot/nitraat tekort
 
ik pas de ei methode toe, dus dan hoop ik toch dat dat wel goed zit
 
Ik vind je bak nu al mooi,
zoals hierboven al gezegd is,
laat het even allemaal groeien,
over x aantal weken zal het er al heel anders uit zien.
 
Ik zou in elk geval wat drijfplanten toevoegen.

en de spraybar over de hele lengte? Zo te zien hangt die nu in 1 langs de achterkant, en 1 aan de zijkant? Voor mn gevoel werkt de stroming vd beide spraybars elkaar tegen.
 
Mooie bak heb je! Maar toch een vraagje. Ik heb ook weer langer de Althernanthera reiinecki staan. Maar ook die staat regelrecht te verpieteren.
Ik heb een jbl solar natur. Welke verlichting heb jij? En wat is jouw ervaring met de Althernanthera plant?
 
Mooie bak heb je! Maar toch een vraagje. Ik heb ook weer langer de Althernanthera reiinecki staan. Maar ook die staat regelrecht te verpieteren.
Ik heb een jbl solar natur. Welke verlichting heb jij? En wat is jouw ervaring met de Althernanthera plant?
Alternanthera reineckii en de kweekvarianten ervan vragen zeer een hoge lichtsterkte, minimaal 45+ lumen, én CO2 toevoegingen! Een Kelvinwaarde van zo rond de 5000 kan een goede toevoeging zijn. Hieruit blijkt dat verlichting te vaak als een soort sluitpost gezien wordt terwijl het een van de meest belangrijke onderdelen van je aquarium is.
 
Geef je plantensoorten een plek als bij elkaar horende groep in je bak. Dus gelijke soorten niet her en der in je bak planten. Verder is het een goed idee om de plantensoort groepen die tegen elkaar staan zoveel mogelijk te laten verschillen in, bijvoorbeeld, bladvorm kleur of verdere variatie mogelijk heden. Zo heb ik dit altijd pogen te doen.
IMG_20201003_154851.jpg
 
Ik zou in elk geval wat drijfplanten toevoegen.

en de spraybar over de hele lengte? Zo te zien hangt die nu in 1 langs de achterkant, en 1 aan de zijkant? Voor mn gevoel werkt de stroming vd beide spraybars elkaar tegen.
oke, ik dacht dat er overal nu stroming zou zijn🫣
 
Mooie bak heb je! Maar toch een vraagje. Ik heb ook weer langer de Althernanthera reiinecki staan. Maar ook die staat regelrecht te verpieteren.
Ik heb een jbl solar natur. Welke verlichting heb jij? En wat is jouw ervaring met de Althernanthera plant?
juwel helialux spectrum
Geef je plantensoorten een plek als bij elkaar horende groep in je bak. Dus gelijke soorten niet her en der in je bak planten. Verder is het een goed idee om de plantensoort groepen die tegen elkaar staan zoveel mogelijk te laten verschillen in, bijvoorbeeld, bladvorm kleur of verdere variatie mogelijk heden. Zo heb ik dit altijd pogen te doen.
Bekijk bijlage 365095
goede tip
Ik zou er 2x zoveel planten inplaatsen
ja ik ga straks als allea wat meer is gegroeit ook meer planten plaatsen💪
 
Geef je plantensoorten een plek als bij elkaar horende groep in je bak. Dus gelijke soorten niet her en der in je bak planten. Verder is het een goed idee om de plantensoort groepen die tegen elkaar staan zoveel mogelijk te laten verschillen in, bijvoorbeeld, bladvorm kleur of verdere variatie mogelijk heden. Zo heb ik dit altijd pogen te doen.
Bekijk bijlage 365095

Echt een kunstwerk! Ik plaats mijn stengelplanten dan weer door elkaar (Belgisch groen, sterrenkruid en ?) anders vind ik het teveel op een aangelegde tuin lijken dan op een stukje natuur. Is maar een mening natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Miro

Terug
Bovenaan