Inrichting overweging


Lid geworden
11 april 2014
Berichten
21
Locatie
Amsterdam
Na mijn eerste snoeibeurt heb ik wat planten verplaatst en nu ben ik aan het overwegen om nog een stuk(je) hout toe te voegen. Misschien is het iets te veel... maar mij leek het wel mooi. Kunnen jullie mij helpen een keuze te maken?

Ik zat te denken aan een dun stuk en langwerpig stuk mopanihout of mangrovewortel. Ik heb een impressie gemaakt van hoe het ongeveer zou kunnen worden.

Omdat ik graag garnalen wil heb ik ook gekeken hoe een mosbol staat, vandaar dat die erbij staan op de impressie. Ik dacht dat het dan ook mooi zou zijn om op het hout nog wat mos of Anubias barteri nanate te plaatsen.

Het lijkt mij het beste om voor een dun hout te kiezen met misschien nog een iets hogere boog dan in de impressie zodat er voldoende zwemruimte onderdoor overblijft. Of het lukt is natuurlijk afhankelijk of ik het juiste hout kan vinden.

Ben benieuwd naar jullie meningen en adviezen.

Huidige situatie
592654butternutsquash_0_82_aquarium_5_weken_oud.jpg


Impressie
138688butternutsquash_0_82_aquarium_overweging.jpg
 
Ik vind je huidige indeling ook al erg geslaagd! Niks mis mee!
De impressie ziet er echter ook goed uit. Alleen van mosbollen ben ik zelf nooit zo weg van...

Ik zou er niet teveel aan veranderen in ieder geval, je hebt een mooie bak.

Zit er al vis in?
 
Ik denk dat het zeker een mooie aanvulling is!
Maar vind het niet echt nodig.
Je bak ziet er nu ook prima uit.
Maar je moet altijd gewoon doen wat je zelf wil.
 
Dankjewel!

Wil ook verder niks veranderen, alleen een dun stukje hout erbij dat ik tussen de huidige planten in kan zetten. De mosbollen vind ik zelf ook iets minder geslaagd maar ze leken mij wel nuttig, misschien is een beetje javamos ook voldoende voor garnalen?

Er zitten hockeystickbarbelen en cory's in (zie handtekening)

Oja wil er waarschijnlijk nog wat drijfplantjes in doen om het licht te temperen, maar hebben die geen last van het licht omdat het wateroppervlak zo dicht bij de tl buis zit?
 
Je kan je mosballen ook eens in een rijtje leggen.
Geeft ook een leuk gezicht. (Heb ik in mijn Eco 60 bakje ook kan je eventueel bekijken)

Als schuilplekken kan je eventueel gewoon een kokosnoot nemen of van die garnalen flatjes.
 
Waar mijn oog meteen opvalt is dat ding (filter ofzo?), links achter. Het leid mijn blik van al het andere af.
 
@Botia: vind het bakje ook erg lelijk maar het is een tijdelijke oplossing om planten van CO2 en voedingsstoffen te voorzien. Als ik een CO2 systeem heb dan gaat het bakje weg.
 
Na een bezoek aan de LFS om hout te bekijken heb ik besloten om de linkerkant toch aan te passen. Persoonlijk vind ik dat er nu meer diepte in de bak zit wat ik erg mooi vind. Dit is de definitieve layout.

Het is alleen totaal anders dan de impressie geworden >_< ik ben ook zo'n warhoofd met mijn idee�n soms...

Over een paar maanden wil ik mijn crypto's proberen te vermeerderen (Ze groeien echt goed!) zodat ze wat andere planten kunnen vervangen en er minder verschillende soorten planten in de bak staan.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

864297butternutsquash_0_82_4_aquarium_verbouwing.jpg
 

Terug
Bovenaan