Wat is er nieuw

Inrichting tips gevraagd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ElDorado
  • Startdatum Startdatum
E

ElDorado

Guest
Beste mensen,

Gisteren heb ik een begin gemaakt aan mijn nieuwe 60cmx30x30 bakje:

2.8 kg TetraPlant complete substrate
5 kg rivierzand
Fluval U2 binnenfilter met middelste patroon vervangen door actief kool.
200w Eheim verwarmingselement op 25 graden.
Verlicht met 1x15w FD G13
2x 1.5 liter bio CO2 aangesloten op een bruissteentje.
De planten:

Alternanthera cardinalis
Bocopa amplexicaulis
Valisneria spiralis
Hemygraphis corolata
Eustralis stellata
Micranthemum micranthemoides
Cordyline australis "red edge"

Hierbij even een fotootje zoals het er nu bij staat:
UJs2NYtPMGtxc3kXGHI0jo2nz7MM9X3o.jpeg

Wat zou ik volgens jullie hier nog aan kunnen verbeteren?
Graag zou ik het nog iets dichter willen beplanten maar hoe en waarmee?

Ik hoor graag van jullie!
 
Het ziet er al mooi uit,
alleen kan je die rode Cordyline er beter uit halen en in een ruime pot zetten met potgrond. Zet 'm zomers buiten in de zon en hij zal uitgroeien tot een prachtige plant.
In het aquarium zal die snel afsterven.. 😉
 
panchax zei:
Het ziet er al mooi uit,
alleen kan je die rode Cordyline er beter uit halen en in een ruime pot zetten met potgrond. Zet 'm zomers buiten in de zon en hij zal uitgroeien tot een prachtige plant.
In het aquarium zal die snel afsterven.. 😉

Dat zie ik inderdaad nu ook, jammer dat dat dan toch verkocht wordt als aquariumplant.
 
Nou de cordyline wordt dan een kamerplant haha, ik heb namelijk geen tuin.
Maar misschien dat mijn ouders hem zouden willen hebbben voor in de tuin.

Verder nog hints en tips qua inrichting?

Ik zou het graag wat dichter beplanten maar ben even inspiratieloos om het zo maar te noemen.
 
Het ziet er al leuk uit, maar je moet gewoon even een paar weken wachten. De Bacopa, Eustralis en Althernanteria groeien hard in de lengte en kan je dan afknippen en opnieuw aanplanten. Je hebt zo een volle bak.
In de plaats van de Cordyline zou ik de Althernantera plaatsen, wel iets meer naar rechts bijv. . Precies in het midden is niet mooi, en haal gerust je planten iets meer naar voren, dan lijkt de bak wat dieper en ruimer..
 
panchax zei:
Het ziet er al leuk uit, maar je moet gewoon even een paar weken wachten. De Bacopa, Eustralis en Althernanteria groeien hard in de lengte en kan je dan afknippen en opnieuw aanplanten. Je hebt zo een volle bak.
In de plaats van de Cordyline zou ik de Althernantera plaatsen, wel iets meer naar rechts bijv. . Precies in het midden is niet mooi, en haal gerust je planten iets meer naar voren, dan lijkt de bak wat dieper en ruimer..

Ik dacht ook de micranthemum aan de linker kant uit te breiden met een aantal plantjes meer naar het midden toe?
 
Dat kan ook, die groeien mooi uit in de breedte en blijven laag.
Maar ik zou de andere planten zo gegroepeert laten, anders wordt het misschien een rommeltje doorelkaar.

Ik let zelf bijv niet zo op het scapen, ben al gauw tevreden. Groeit het bijv te dicht en krijgen de vissen minder zwemruimte, dan snoei ik pas of verzet wel eens een plantje.
Ik vind het mooiste om grotere/lange planten ook in het midden(of op 1/3 en 2/3) van de bak te plaatsen, zodat de bak in twee�n of drie�n deelt. Zo zwemmen de vissen meer verdeelt door de bak ipv dat ze met z'n allen in het midden op een kluitje zitten..

Welke vissen komen hierbij trouwens?
 
panchax zei:
Welke vissen komen hierbij trouwens?

Daar ben ik eigenlijk nog over aan het twijfelen.
Tetra's zijn natuurlijk mooi in een dicht beplant bakje maar zo standaard.

Sumatraantjes heb ik al in een andere bak zitten.
Dus nu een beetje brainstormen over welke visjes.

Suggesties?
 
De Australis er uit gehaald en weer eens even wat inkopen gaan doen bij de dierenwinkel.
Nog wat stenen welke ik uit over had er bij gepakt en maar weer aan het herinrichten geslagen.
Het is nog niet helemaal naar wens maar het begint er al meer op te lijken.
Bij deze:

mJxX79Gnsj_2EqnB-l0tYd0cpj0etqPN.jpeg

Graag hoor ik weer van jullie wat jullie er van vinden en evt zouden veranderen!
 
Ik zou de bodem wat afnemen,bij de voorruit.
 
Mondeo zei:
Ik zou de bodem wat afnemen,bij de voorruit.

Dat is inderdaad een goeie!
Had ik om heel eerlijk te zijn niet meer aan gedacht.
 
Op zich erg leuk..
Je hebt de planten mooi gegroepeerd. Alleen vind ik het groepje stenen nogal statisch en neergelegd overkomen.
Misschien iets meer de stenen verdelen en dan plantjes daar tussendoor laten groeien. Ook het zandstrandje vooraan zou ik kleiner maken..
 
Ik vind het mooi zoals je de stenen hebt neergelegd.
Meer stenen zou ik er echter niet bijdoen. Je bak helt namelijk al een beetje over naar rechts.
 
Cidaan zei:
Ik vind het mooi zoals je de stenen hebt neergelegd.
Meer stenen zou ik er echter niet bijdoen. Je bak helt namelijk al een beetje over naar rechts.

Ik moest echt even naar de foto gaan kijken omdat je zei hij helt over naar rechts.
Niet helemaal recht gemaakt die foto :sorry:
 
Nou eens even tijd voor een update!

Ondertussen zitten de vissen er in:

2x Carinotetraodon travancoricus
10x Puntius tetrazona
10x Paracheirodon innesi
5x Otocinclus vittatus
3x Corydoras armatus


Verder nog veranderd:

15w Power GLO T8 lamp
Luchtpomp op timer, deze gaat aan wanneer het licht uit gaat en uit wanneer het licht aan gaat.

Hierbij natuurlijk ook een foto:
Ei6pk9ImnStij5F9ogb1tVFMNGtGTGLa.jpeg
 
Dat ziet er goed uit! 😀

*iets anders*
Ik neem aan dat je een typefout in je handtekening hebt gemaakt, of heb je echt een bak van 2500cm!? 😀
 
Zanziee zei:
of heb je echt een bak van 2500cm!? 😀

Een 25m bak... D�t kost pas veel stroom haha
 
Zanziee zei:
Dat ziet er goed uit! 😀

*iets anders*
Ik neem aan dat je een typefout in je handtekening hebt gemaakt, of heb je echt een bak van 2500cm!? 😀

Haha dat is inderdaad een typefout!
Al zou ik het niet vervelend vinden, al weet ik niet waar ik dat in m'n appartement kwijt zou komen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan