Wat is er nieuw

Installatie TC 420 - Klopt dit schema?

JoostG

Well-known member
Lid geworden
20 december 2020
Berichten
54
Leeftijd
34
Ik heb twee HVP Aqua Goldline ledbalken in mijn aquarium. Volgens de website van HVP Aqua dien je deze met hun 8 kanaals computer te reguleren. Nu had ik echter nog een TC 420 liggen en kan onderstaande volgens mij ook. Uiteraard kun je de twee lampen dan niet onafhankelijk van elkaar regelen maar zullen ze hetzelfde schema hebben. Onderstaande is mijn plan, volgens mij moet dat kunnen. Maar qua elektronica ben ik echt een leek dus daarom toch de vraag of ik niet iets over het hoofd zie.

Ik hoor graag!

En nog een vraag; ik heb nog twee 24V 72W adapters liggen maar volgens mij kan ik die beter niet gebruiken. Ik meen dat het het beter is om een ruim voldoende wattage adapter te hebben dan één die precies genoeg zou moeten zijn, klopt dat?

Ook moet 2 x 26 W = 72 uiteraad 2 x 36 W = 72 zijn 🙂

Mijn opzet.png
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt wel te gaan werken als ik het zo zie.
Over het algemeen is trouwens rood of bruin de + en zwart of blauw de -
Let daar wel ff op met aansluiten dat je kleuren kloppen anders word het een zooitje.

wat je adapter betreft is het idd beter deze 10-20% te groot te nemen.
Je kan het ook niet doen of zelfs een kleinere nemen maar dat verkort de levensduur aanzienlijk
 
Goede tip, gelukkig heeft HVP een instructie. Alleen zijn mij twee-aderige kabels voor de witte lampen inderdaad bruin en zwart. Dus dat word dan rood + en zwart -, thanks!

Schermafbeelding 2021-07-13 161803.png
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: oke, wel vreemd
      Terug
      Bovenaan