Installeren en opbouw van high power led verlichting


jan fokke

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Berichten
2,823
Leeftijd
41
Locatie
leeuwarden
Ik ga vandaag beginnen met het installeren van mijn high power led verlichting voor in mijn aquarium hier zal ik de installatie en mijn bevindingen gaan bij houden.

Tot op nu toe ben ik zeer tevreden over de afhandeling van de bestelling van aquaterraleds. Ze hebben vorgaande aan mijn onderzoek naar de verlichting al mijn vragen die ik had kunnen beantwoorden en tijdens de bestelling zelf heb ik ook keurig een mail van ze gekregen wanneer het verstuurd zou worden en een pdf met de hele installatie handleiding.

Zodra ik de leds heb opgehaald bij het postkantoor zal ik een aantal foto's gaan plaatsen
 
Niels van aquaterraleds is inderdaad heel uitgebreid en duidelijk in zijn mails!
 
Hoop niet dat je bakkie Hels verlicht gaat worden met de high power leds.Als er iets is waar manen niet van houden is het wel felle verlichting.Mooiste kleuren ze bij gedimd licht.
Succes in ieder geval met je nieuwe verlichting! :thumbs:
 
ik kan de verlichting ook dimmen dus dat gaat vast wel goed komen
 
Dan heb ik niks gezegd en kan je hem optimaal afstellen!Ben benieuwd.Heb zelf ledbuizen en vind het een onwijs veel mooier en natuurlijk licht vergeleken met 10tallen T8 en T5 buizen van voorheen. :thumbs:
 
hier even een paar foto's van de installatie

911434jan_fokke_0_85_le.jpg

661925jan_fokke_0_85_le.jpg

843635jan_fokke_0_85_le.jpg
 
Zit er een duidelijke beschrijving en bescherming bij? Of gaat de de 220V open en bloot in de voeding?
 
vandaag dit tegen gekomen

HVP AQUA: voor en door de aquariaan

Wij zijn HVP AQUA, leverancier en producent van LED verlichting speciaal voor het aquarium. Wij zijn de enige LED leverancier die rekening heeft gehouden met de wensen van Malawi aquarianen. De kleuren van Malawi vissen zijn prachtig, wij kunnen die kleuren nog spectaculairder laten ogen. Hoe? Door de juiste kleuren in de verlichting te gebruiken. Wij zijn bijvoorbeeld de enige leverancier die blauw/witte leds hebben, ook 10.000K LEDs worden niet veel aangeboden.Voor het simuleren van dag en nacht hebben wij de voordeligste professionele optie van de Benelux. Onze producten worden allemaal geleverd met 2 jaar garantie. Mocht er iets niet naar behoren werken, dan krijg je gewoon een nieuwe. Zonder problemen! Daarbij zijn wij de voordeligste van de Benelux!

Op onze website hebben we verschillende aquaria voorbeelden met de verschillende soorten LED verlichting. Op de website kan je tevens aankopen doen, daarnaast hebben we meer dan 10 dealers in Nederland en Belgi�. Voor advies en vragen kan je bij hen of ons terecht.

Website: http://www.hvpaqua.nl
Email: info@hvpaqua.nl
YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=7kGyUnZn34Y
 
Dat zijn flinke balken! Zie ik goed dat je naast de middelste balken ook nog een andere ledbalk monteert?
Het ziet er in ieder geval goed uit!
 
ja klopt naast de middelste zit ook nog een rgb balk. Ja ze zien er best fors uit de balken maar komt ook omdat ze op van die koel lichamen zijn gemonteerd.

Vandaag de lichtkap weer boven het aquarium monteren en hopelijk is de lijm nu wel goed gedroogd want had gister er al een in het aquarium drijven
 
Jb Malawi zei:
Wij zijn de enige LED leverancier die rekening heeft gehouden met de wensen van Malawi aquarianen.

Jan heeft een Amazone biotoop geen Malawi! Daarnaast heeft Aquaterraleds ook 10000K met rood en blauwe LEDs.

@ Jan,

Kan je de LED balken niet beter 2 rijen van 3 LED balken installeren? Dan krijg je betere spreiding lijkt mij.

Ik denk dat je moet dimmen voor de amazone biotoop, ze geven echt heel veel licht. Ziet er er top uit ben benieuwd naar de kleur van 5500K voor amazone, ik heb ze omgeruild voor 10000K voor gezelschapsbak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zal zo eerst wel eens kijken hoe het gaat ik zou het altijd in de toekomst anders kunnen doen.
 
Nou, als die nu al op 70% brandt, ben ik benieuwd hoe die op 100% brandt!
Het ziet er goed uit, mooi!
 
Mooie verlichting. 70% is mooist, maar zelfs op 100% vind ik de bak niet overbelicht.
Hoeveel K is dit nu?
 
Ook de led's besteld, maar dan de 10.000K. Komt morgen al binnen. Ga eens kijken of ik ze kan plaatsen op de plaats van de t5 armaturen mbv pvc buizen. Of zijn de led armaturen te dik voor?
 
led armaturen zijn daar ben ik bang te dik voor ze zijn 3 cm breed en 2,5 hoog ongeveer dit komt omdat er een koel element onder is bevestigd. en ze moeten 1 cm vrij hangen van de lichtkap om de warmte weg te kunnen voeren.


deze zitten er onder
full33992806.jpg


full33992806_a.jpg
 
Bedankt voor je heel uitgebreidde informatie en foto's.. Leuk om te zien.
 
niks te dankje was ook een leuk werkje om te doen en ik was nog geen topic tegen gekomen over de high power leds dus dacht dan is dit meteen mooie mogelijkheid.
 
als je meer licht wilt zou je de LDD-700H nog kunnen vervangen voor de LDD-1000H
wel apart dat je er maar 3 hebt.. wat is de drive current van de andere drivers?
 
Ooo oke maar vind dat het zo genoeg licht geven. Ik vind 3 van die drivers meer dan genoeg heb 3 rijen balken er boven hangen. en zo kan ik elke rij als ik zou willen apart aansturen.
 
dat is voor de aansturing van de rgb (12V systeem) en de high power is 48V
 
Mooi project Jan:thumbs:. Top dat je dit ook hier deelt. Het heeft me eraan herinnerd dat ik ook nog ergens zo'n project heb liggen. Wellicht ga ik me daar binnenkort weer in verdiepen!
Misschien lees ik er overheen maar ik kan nergens ontdekken hoe je het geheel aanstuurt. Maak je gebruik van een tc420/421 of werk je met zo'n zelfbouw aquarium computer?

Mvg Robin
 

Terug
Bovenaan