Wat is er nieuw

instroom tetra ex 1200 plus

• Onderwerp starter Onderwerp starter smidsy
  • Startdatum Startdatum
S

smidsy

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb gisteren een tetra ex 1200 plus gekocht.
Nu wil ik het instroomkorfje ipv recht naar beneden, horizontaal laten staan, alleen zit daar geen verloopstuk voor bij, weet iemand de maten die ik nodig zou moeten hebben.
Dus eigenlijk de maten van het uitschuifbare pijpje en van het korfje.
Groeten
Erik.

Dag Erik,

Kan je dat niet afmeten aan je bestaande inlet ?

Hey Hey,
Nee, want volgens mij heeft dat schuifpijpje wat je uitkunt schuiven wat in het korfje gaat een andere maat...
en ik heb de onderdelen niet meegenomen en wil na mijn werk nog even snel naar de bouwmarkt, vandaar mijn vraag haha.

De slangen hebben een binnendiameter van 16mm en buitendiameter van 22 (16/22). Ik denk de onderdelen ook. Maar als je een hoek koopt welke op de onderkant past dan past het korfje niet meer denk ik, dan heb je denk ik nog een verloop stuk nodig.

WqFNAE0MxHueYgYHcrY1SfNT-hAm2VIN.jpeg

ik wil inderdaad een hoekje kopen wat op het zoals op jou getoonde afbeelding op het onderste deel van het uitschuifbare pijpje past, en dan dat het korfje daar weer op gaat...maar dan geen u bocht maar een hoekje... zodat hij horizontaal komt te staan.

Ik hoor wel eens iets over een slangpilaar, zou ik deze ook kunnen gebruiken om het aanzuigstuk op te kunnen bevestigen?? Of is er een makkelijker oplossing?

Wanneer de buizen van een Tetra 22/16 zijn is het uitschuif buisje vaak 16/12. Is dat hier ook het geval dan zou je een haakse hoekbuis kunnen gebruiken, bijvoorbeeld van JBL. Even met een schuifmaat meten dus of anders neem het pijpje mee naar je LFS en zoek een passende hoek uit.

Groet,
Ben.

Ik zal inderdaad het pijpje en t korfje eens meenemen, ik denk dat ik de meeste kans maak bij wildkamp... Is het verstandig om het korfje te lijmen met het hoekje, en t hoekje weer met t schuifbare pijpje??

Nee, lijmen is geen goed idee als je de spullen ook nog eens zou willen reinigen! Is bovendien niet nodig bij passende pijpjes denk ik. Gezien je woonplaats zou ik te rade gaan bij Veldhuis.

Groet,
Ben.

Gaan we doen, zal vast een oplossing voor zijn...

De korf die ik kreeg bij mijn EX400 bestaat uit 2 delen. De kraag (die je op de buis schuift) en de korf zelf. Als dat bij jou ook zo is zou je de kraag best vast kunnen lijmen en toch nog schoon kunnen maken.

het klopt inderdaad dat ik de korf eraf kan halen...
Waarmee zou ik de delen aan elkaar kunnen lijmen? is dat gewoon PVC lijm die ik kan gebruiken?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan