Wat is er nieuw

Intake/retour pijp advies nodig (glas/metaal/PVC)

Gilles

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2009
Website
www.aquariumbemesting.nl
De filter die ik op mijn Dennerle Scaperstank 55l heb staan is te krachtig. Hij blaast zeg maar de bodem (soil) weg.
Het liefst heb ik een zo onopvallende retour al mogelijk. Dit heb ik geprobeerd:

- Chihiros metal return pipe - https://www.chihirosaquaticstudio.com/products/chihiros-metal-inflow-outflow-pro-metal-jet-pipe-pro
De 'angle' op mijn return pipe wijst echter een beetje omlaag, misschien is dat ook het hele probleem.
Nu zie ik namelijk op de productpagina dat dit daar niet is. Misschien moet ik er even een mailtje achteraan sturen.
De metalen pijpjes zuigen overigens ook lucht aan, dus dat is niet fijn als je waterniveau wat zakt.

- Standaard filter retour (buisje met gaatjes)
- Glazen intake/outtake.

De glazen retour en intake zit momenteel op mijn Superfish, maar die vind ik allemaal vrij lomp en groot, zeker op een kleinere bak.
Ik heb daar ook een skimmerversie van, maar ook dat is vrij aanwezig.

1739354911835.png

Ik zou graag willen weten wat jullie tips en ervaringen zijn, ook rekening houdend met surface film etc.

Welke pomp gebruik je?

En je hebt de uitstroomsnelheid op de laagste stand ingesteld? Op de hoge stand gaat het uiteraard in een kleine bak meer op een hogedruk reiniger lijken 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan