Wat is er nieuw

Intern filter + externe ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter aqua20000
  • Startdatum Startdatum
A

aqua20000

Guest
hallo!

Weer een vraag! Ik heb een intern filter van mijn juwel 125 draaien.
Zojuist extern filter Sera 250 gekocht.

Volgens de winkelmedewerker zou het té heftig zijn om ze allebei te laten draaien;
te veel stroming en plantvoeding zou verloren gaan.

Wat is jullie advies, allebei laten draaien of de nieuwe Sera-aanzuiging in het intern filter stoppen en de 'oude' juwel-pomp eruit?

Weet niet hoeveel liters per uur de pompen rond pompen?

2 is vaak beter dan 1.
Eigenlijk ook nooit gehoord dat er plantenvoeding verloren gaat door filtering. Maar nu zit ik niet zo erg in dat wereldje.

Schijnt wel zo te zijn dat teveel stroming baardalg kan bevorderen.
Maar dat het slecht is voor je plantenvoeding zouden ze mee kunnen bedoelen dat teveel oppervlakte beweging je CO2 kan uitdrijven.

Verder is meer vaak beter, scapers mikken op 10x de bak door het filter trekken per uur.

Hm, Okee..

Thanks voor het medenken!

De Sera pompt 750 liter per uur...
Hoop niet dat het een schuimende riviersoep wordt. Zal nl eerst allebei proberen.

Zie ook dat er een spraybar bij zit, dus gok dat het wel kan qua stroming..

ja...

je externe filter moet het goed kunnen trekken in zijn 1tje.

dus ik zou niet inzien waarom je die grote zwarte blokhut in je bak zou laten zitten :S

Zeker, mee eens. Alleen zitten er 2 scholen vissen in, incl planten en alles...

Zou een Hel worden om alles er uit te halen.

En het binnenfilter er uit te slopen is ook nog een ding....

Wat passen, meten.. maar beide filters draaien nu.
Uit de spraybar spoot het water zo hard, dat ik deze nu ipv horizontaal, verticaal heb gezet en de gaatjes schuin naar de achterwand.

Dat gaat top zo, mooie stroming en niet te hard....

De slangen moeten eigenlijk nog ingekort worden, maar laat het voorlopig Ff zo..

IMG_0154.JPG

IMG_0155.JPG

tis dat voor een bad-ass filter joh 😀 mijn e1901 is nog lang zo groot niet

Kreeg de slangen niet niet er achter.. dan maar er naast..

Haha big one ja. Misschien iets verouderd model? Hij is 30 bij 20 cm.. Geruisloos en trekt de bak in mum van tijd strak..

wel lekker veel filtermassa.
Kan je de kast met een waterwissel van 50% niet iets naar voren trekken zodat de slangen erachter kunnen,en de pomp in de kast ?

Ik plaats in de interne filter sponzen en veel filterwatten, deze halen het fijn vuil uit het water. Deze krijgt een maandelijks onderhoud. Mijn externe filter is vooral gevuld met siporex en heeft minder onderhoud nodig. Ik zie de interne als mechanische en externe als biologische filter. Dit systeem werkt bij mij prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan