Wat is er nieuw

Intern filter vervoeren

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Zanziee
  • Startdatum Startdatum
Z

Zanziee

Guest
Hallo allen,

ik ga binnenkort (deze of volgende week) een juwel rio 240 ophalen bij een collega. Dit is zeker 45 minuten rijden voor mij, dan heb ik de tijd van het inpakken en uitpakken en installeren nog niet eens mee berekend.

Nu zit er een intern filter in het aquarium, ook schijnen er nog vissen in te zitten (hoeveel en welke soorten / maten is mij geheel onduidelijk!).

Hoe kan ik dit het beste aanpakken qua vervoer.. Het is helaas niet zoals een buitenfilter dat het vervoeren iets 'makkelijker' maakt omdat er water in het filter blijft staan. Dit is nu niet het geval...

Ik heb nu zelf een 60 cm bakkie staan met een buitenfilter, maar wil eigenlijk niet de vissen bij in mijn 60 cm bak zetten.

Ik heb om eerlijk te zijn geen idee hoe ik dit goed moet aanpakken.. Waar laat ik de vissen, hoe zet ik ze terug in het aquarium, hoe houd ik de bacterie cultuur in stand, zonder een heftige nitrietpiek te krijgen.. Hebben jullie briljante idee�n?
 
Blijft de bacteriecultuur dan in leven?
 
Je bent de eerste niet,die het zo doet,hoor.
 
Nee dat geloof ik, maar of het de juiste manier is.. Wil het beste voor de vissen.
 
45 minuten rijden.
Wat ,als het filter hier 2 uur stilstaat?
En weer aan gaat.
Komt best goed.
 
Aha, bedankt voor het meedenken. Dan ga ik het gewoon op die manier doen!
 
Volgende week vrijdag wordt het! Ik bedacht mij zojuist iets..

Ik wil eigenlijk een buitenfilter bij het Juwel aquarium, het is een 240 liter. Ik zit aan een JBL e901 of e1501 te denken.. Wat is aan te raden voor dit aquarium?

O, vergeten erbij te zetten, heb momenteel een JBL e401 in mijn 60liter bak. Kan ik hier de sponzen uithalen en deze in een nieuwe JBL filter zetten?

Hoe houden de bacteri�n zich in mijn 60 liter bak (kans op nitrietpiek wanneer sponzen vervangen worden maar niet de balletjes?) en zou het beter verlopen in de grote bak met ingedraaide sponzen?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan