Wat is er nieuw

Intern Juwel filter blijft ondanks gebruik van zuignappen niet goed bevestigd

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ryannb
  • Startdatum Startdatum
R

Ryannb

Guest
Beste aquariumliefhebbers,

Sinds kort ben ik gestart met het opzetten van een nieuw aquarium 60liter.Bij deze bak zit een intern filter van Juwel. Dit filter is bevestigd doormiddel van 4 dubbelzijdige zuignappen (op aanraden van de dierenwinkel). Het opzetten van het aquarium ging voorspoedig tot het moment waarop het filter werd aangezet.
De dubbelzijdige zuignappen lieten vanaf dit moment los van het filter. Hierdoor ging het filter drijven.
De zuignappen zijn nieuw aangeschaft dus versleten kunnen ze niet zijn. Daarnaast blijven ze op het glas uitstekend plakken, enkel op het filter niet.
Momenteel heb ik ze creatief aan het filter bevestigd met visdraad, maar graag zou ik een betere oplossing willen hebben. Ik ben geen voorstander van kit. Dit omdat ik later misschien van plan ben toch weer over te stappen op een extern filter en omdat het aquarium al volledig is ingericht.

Hopelijk hebben jullie tips om deze zuignappen toch stevig bevestigd te krijgen op het filter.

Groet Ryan
 
Ik ken het filter niet maar ik denk dat die zuignappen niet goed plakken op de filter omdat dit vaak niet echt glad kunststof is.
Zitten er in het filterhuis geen gaatjes waar je zuignappen in kan duwen net als bv bij de SF Aquaflow??

Heb je ook een foto van de filter??
 
Bedankt voor de reactie. Het is inderdaad niet echt glad kunststof, bevestigingsgaten zitten er niet in. Ik hoop dat u de volgende afbeelding kunt openen. Groet Ryan
zKuy_eDgHZn6IIyfq7TlhB8YLpcoUt1L.jpeg
 
Kom je toch op siliconen terug.

Met dubbelle plakkers gaan er visjes en vuil tussen zitten.
 
Is ook een oud model filter zo te zien met het pompje aan de onderkant.
Is een buitenfilter geen optie voor je?
 
Ik heb nog een oud extern filter van mijn aqua 40 bak. Misschien moet ik maar eens overwegen deze er in te hangen.
 
En anders misschien een buitenfilter, is altijd beter dan een binnenfilter.
Dat hoeft niet zo duur te zijn, b.v. 2211 of 2213 van Eheim, neem dan wel de plus uitvoering, zit alles al bij.
Plus dat je meer ruimte in je bak hebt.

Gr. Rob.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan