Wat is er nieuw

Intern Juwel filter veilig voor Garnalen?

A

Annie

Guest
Ik wil o.a. in mijn Juwel Rio 125 Vuurgarnalen gaan houden.

Nu las ik hier en daar dat de Vuurtjes wel eens in het filter willen kruipen.

Hoe groot is de kans dat dat gebeurd en wanneer doen ze dat meestal?

Wat is voor hun de reden ( behalve dat er vast wat te eten valt), om dat filter in te kruipen?

Komen ze er dan ook weer levend uit?

Wat is verstandiger, eerst de garnalen toevoegen of eerst de vissen?

Zou zonde zijn om een hele kolonie te verliezen door een intern filter.

Medebewoners weet ik nog niet.

De Rio 125 is in elk geval ruim beplant en er staat best wat hout in en mos.

Doe eerst de garnalen erin.
Doe je eerst de vissen,zien die de garnalen als voer .

Je garnalen zullen erin,en eruit gaan.
Waarom verliezen? ze kunnen nooit voorbij de rotor.

En anders moet je het af dekken,met horregaas.

Is eigenlijk zo goed als zeker dat er garnalen in het binnenfilter gaan want ze houden graag van donkere plekjes waar volop voedsel te vinden is.
Ze kunnen weer levend uit het filter komen maar sommige zullen zeker ook op hun zoektocht verder in het filter aan hun eind komen.
Als je maar een klein groepje hebt merk je het al heel snel natuurlijk als er in het filter zitten maar met grote aantallen zullen er ook nog genoeg in de bak zelf te zien zijn.
Is wel goed om eerst garnalen in de bak te doen voor je vissen neemt,zal niet de eerste keer zijn dat de garnalen met het loslaten in de bak al opgegeten zijn door de vissen voor ze de bodem raken bv.
Ik heb zelf de openingen van het binnenfilter met horrengaas bedekt,zo kunnen er nog wel hele kleintjes door maar niet de volwassen garnalen.

Zelf had ik een tijdje ook een intern juwel filter met garnalen, gaat goed. Alleen af en toe garnalen eruit scheppen of de openingen idd bedekken.

Hoe zit het met de vervellingen?

Ik wil graag beginnen zodra dat kan met een groepje van 25 stuks ( gemengde groep, jong en oud).

Zorgen de vervellingen niet voor vuil water?

Want als er bijvoorbeeld tien gaan vervellen kan ik me voorstellen dat het water er op reageert.

Geen zorgen over de vervellingen Annie.
Deze zijn heel dun en meestal eten de garnalen ze zelf weer op omdat er belangrijke voedingsstoffen in zitten voor het weer opbouwen van hun skelet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan