Wat is er nieuw

Intern of extern filter + stroming

vandeln86

Member
Lid geworden
11 juli 2022
Leeftijd
39
Hallo mede hobbyisten!

Ik heb een juwel Lido 200. Zoals jullie dit wellicht bekend is, is dit een vierkante hoge bak. Ik loop al een tijdje te bedenken of het interne filter (wat ik sowieso een doorn in het oog vind) niet beter vervangen kan worden voor een externe?

Verder vind ik de stroming in de bak waardeloos, vind het sowieso moeilijker op orde te krijgen dan in mijn oude bak (vision 180) maar dan praat je natuurlijk over een geheel andere opset.

Is er iemand met een soort gelijke opstelling die wat tips wil delen? ik denk persoonlijk ik met 2 spraybars beter af ben maar ga natuurlijk geen investering doen zonder goede tips/kritiek.

Bedankt vast!

Ik heb ook de Lido 200.
Het interne filter heb ik direct op dag 1 eruit gestoken.

Er zit nu een JBL 1502 op die ik met de platte bek gebruik, dus niet de sproeibar.
De stroming is echt perfect, lage plantjes op de bodem bewegen lichtjes heen en weer in de stroming.

Cool bedankt voor je antwoord! heb je toevallig ergens een foto van jou opstelling? ik ben wel benieuwd ter inspiratie

IMG_20220711_165127__01.jpg

IMG_20220711_165136__01.jpg

Ziet er goed uit! maar eens investering doen denk ik (H)

Ik zelf heb de lido 120 op de linkerzijkant met een extern filter jbl 901 een spraybar geplaatst en moet zeggen dat werkt perfect.

Dank jullie wel! zijn er nog tips voor het plaatsen van de spraybar? Ik lees veel over de positie of is het logischewijs kijken hoe de plantjes bewegen?

Ik zou hen langs de achterruit doen en dan de gaatjes een klein beetje naar beneden gericht, zeg maar zo n 30 graden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan