Wat is er nieuw

Intern of extern filter ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter cactusvis
  • Startdatum Startdatum
C

cactusvis

Guest
Hoi!
Ik heb sinds kort een 80 liter aquarium, via marktplaats gekocht.
Een juwel, waar dus ook al een intern juwel filter bij zat.
Maar voor mijn vorige aquarium gebruikte ik een extern filter van eheim.

Het aquarium is al ingedraait, ingericht en de sluierstaarten zitten er ook al in..
Maar ik vroeg me af of het misschien beter zou zijn om t�ch weer het extern filter te gaan gebruiken..
Wat denken jullie?

Het heeft allemaal voor- en nadelen.. 1 van de voordelen van een extern filter is dat je een groter filteroppervlak tot je beschikking hebt.
Zoals ik het begrijp zijn sluierstaarten vrij belastende vissen? In dat geval zou ik waarschijnlijk gaan voor een extern filter.

Welkom Cactusvis??
Hoeveel sluierstaarten heb jij dan? in 80 cm?

Kellemes - Ja, belastende vissen inderdaad.. Vandaar de twijfels. Bedankt voor je advies!

Bertus - Bedankt! Haha gek op cactus planten en aquaria, dan kom je dus al gauw bij cactusvis uit 😀 Ik heb er 3 goudvissen in zitten.

80 liter is sowieso erg klein voor sluierstaarten, wat voor filter je er ook op zet. Vissen die 30 cm. kunnen worden hebben de ruimte nodig.

Jones - Dat weet ik en daar gaat dit topic niet over ;-) . Geloof me dit is al beter als waar ze in zaten. Ik heb echt het beste met ze voor.. Maar omdat ik uiteraard nog thuis woon (ben 15 jaar) mag ik in mijn kamer nog geen groter aquarium dan de 80 liter, vandaar!
Welk filter raad jij aan, extern of intern?

Dan is het wijzer, ze weg te doen.
En vissen nemen die in 80 cm passen.

daar staat een filter buiten,hoor.

cactusvis zei:
Jones - Dat weet ik en daar gaat dit topic niet over ;-) . Geloof me dit is al beter als waar ze in zaten. Ik heb echt het beste met ze voor.. Maar omdat ik uiteraard nog thuis woon (ben 15 jaar) mag ik in mijn kamer nog geen groter aquarium dan de 80 liter, vandaar!
Welk filter raad jij aan, extern of intern?

Sluierstaarten vervuilen aardig en omdat een extern filter doorgaans wat meer capaciteit heeft zou ik gaan voor een extern filter. Je zou ook beiden kunnen gebruiken.

Bedankt voor je antwoord, Ludger. Ik verkoop het extern filter dan nog niet! Als ik het zo hoor, kan ik maar beter die gebruiken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan