Interne filter bromt


Aquarium1998

Member
Lid geworden
11 januari 2022
Berichten
13
Leeftijd
25
Hallo, ik heb als extra filter een aqua flow 200 van superfish, nooit geen problemen mee gehad maar deze ging kapot en heb een nieuwe gekocht, weer een aqua flow 200, deze bromde zo erg dat ik niet in de zelfde ruimte kon zijn, terug gebracht en omgeruild voor een eheim pick up 160. Ook deze bromt heel erg, word er gek van! Heeft iemand van jullie een oplossing en wat het kan zijn? Ik wil geen externe filter plaatsen. Het gaat maar om een extra filter.
 
Waarschijnlijk een resonantie, het overgeven van trillingen naar een ander voorwerp, ligt het filter ergens tegenaan, of is er iets anders wat het filter raakt.Hoe is het filter bevestigd.

Misschien dat met een overzicht's foto de situatie wat beter te beoordelen is.
 
Ik heb de filter al op een aantal verschillende plaatsen gehangen ook het draadje is niet hetgene wat tegen de kap aan trilt, hangt nu in het hoekje tegen mijn andere filter aan maar ook als ik ‘m “los” hang dus nergens tegen aan bromt hij ook
 

Bijlagen

  • 7564D0DA-A387-46A7-849A-54DA66E0D7B1.jpeg
    7564D0DA-A387-46A7-849A-54DA66E0D7B1.jpeg
    262.8 KB · Weergaven: 62
Probeer eens om het filter los van de zuignappen, en met de hand vasthoudend onder water te laten draaien in de bak.
Indien geen bijgeluiden dan geeft het filter misschien een trilling door en naar de bodem, via het glas,' zijruit' of naar de bodem.

Gebeurt nog wel eens dat bij de ' kleinere' aquaria die niet op een zachte ondergrond staan dat trillingen worden doorgegeven naar het onderstel of kastje waar deze op staan.

Zo maar weer een suggestie natuurlijk.
gr.bert
 

Terug
Bovenaan