Wat is er nieuw

Interne filter maakt veel geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter CrazyFish
  • Startdatum Startdatum
C

CrazyFish

Guest
Hallo, ik heb een interne filter die 800l/h filtert maar die maakt veel geluid. Een soort zoem geluid. Is hier iets tegen te doen?

Draait deze al lang want vaak moeten ze een biofilm ontwikkelen.

Mogelijk zit er wat lucht in het filter? Kun je hem uit elkaar halen en weer in elkaar zetten?

Even iets anders: Ik weet niet hoe groot je bak is maar over het algemeen wordt een extern filter al snel aangeraden om te gebruiken. Deze bieden vaak een betere huisvesting voor de bacteriën omdat het oppervlakte simpelweg groter is.

Ik denk dat er nog lucht in zit. Ik wacht het wel even af. Ik weet ook dat een externe filter beter is alleen ik ga waarschijnlijk over een maand of 2/3 een grote aquarium opzetten en wil dan een grote externe filter voor dat aquarium kopen.

Hier de foto

Bijlagen

• 341A695C-BF7A-48D2-AB56-0E30A2EF7219.jpeg
    341A695C-BF7A-48D2-AB56-0E30A2EF7219.jpeg
    96.7 KB · Weergaven: 116
Als je het filter even uit elkaar haalt kun je hem daarna weer in elkaar zetten in een gevuld aquarium. Dan is de lucht er uit en kun je gelijk even kijken of je iets moet doen aan het filter als schoonmaken of ander onderhoud. :petjeaf:

Als je het filter even uit elkaar haalt kun je hem daarna weer in elkaar zetten in een gevuld aquarium. Dan is de lucht er uit
Heb het geprobeerd alleen werkt niet. Ben er achter gekomen dat het de trillingen zijn want als ik de lichtkap er af haal is het geluid weg.

Dat probleem heb ik ook met een Juwel 60 cm bakje. Een paar keer geschoven met de lichtkap en nu heb ik hem al een tijdje niet meer horen brommen. :juggle:

Heb het al een paar keer verschoven de licht kap maar hij blijft brommen.. helaas is er denk ik niks aan te doen.

gezoem zijn vaak contactgeluiden. Vaak helpt het om ergens een stukje rubber oid tussen te steken (ook filterwatte of mouse kan helpen)

Dit probleem had ik ook bij mijn juwel bak, heb een heel dun rubbere randje over de hele bakrand gelijmt en nu is die muisstil.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan