Wat is er nieuw

Interne filter nano aquarium

Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Hallo allemaal,

Ik ben een flinke tijd afwezig geweest en nu wil ik weer gaan beginnen met een nano aquarium maar enkel voor garnalen. Welke dat weet ik niet. Ik zag dat er nu ook best veel nieuwe bakken op de markt zijn en ook met een ingebouwde filter en verwarming en dergelijke. Dat lijkt me dus helemaal op en top! Geen lelijke dingen verbergen haha maar nu vraag ik me af of deze filters wel zo fijn zijn voor garnalen ? Ik vind op internet natuurlijk enkel de verkoop praatjes maar ik heb liever de ervaringen van mensen die deze bakken en filters in hun bezit hebben.

Nano cubes van dennerle zijn geschikt, kun je een speciaal baby protect bij kopen

Nano cubes van dennerle zijn geschikt, kun je een speciaal baby protect bij kopen

Daar heb ik er 2 van staan in de kelder maar daar vond ik de hoekfilter veel te zwak van en heb ik een externe filter op gezet maar die bakken wil ik verkopen en wil het liefst nu een bak met interne filter. Ziet mooier uit MAAR IS HET OOK HANDIGER?!

19399938_825880240902130_7583864448423029122_n.jpg

zover ik weet zijn alle bakken met van die compartimenten waar filter en heater inzitten out of the box niet meteen (baby)garnaal veilig.

meestal zul je wel wat moeten DIY´en om het veilig te krijgen.

Die bijgeleverde filters zijn meestal niet veel soeps idd.
Heb zelf filters van Aquael en is echt top!

Die bijgeleverde filters zijn meestal niet veel soeps idd.
Heb zelf filters van Aquael en is echt top!

Ik zit te denken om de fluval flex 57liter aan te schaffen..

Wauw,dat is wel een hele mooie bak!

Ik vind hem ook echt prachtig. De verlichting keuze hoeft voor mij niet zoveel keuzes te hebben haha maar met garnalen is moonlight enz wel erg mooi! Alleen jeh de filter he...

Ik heb de dennerle bakken nog en alles wat erbij hoort maar om nu nog eens zo een bak op te zetten

Als ik het zo zie kunnen garnalen wel door de spleetjes in een compartiment van het filter komen maar niet door het filtermateriaal naar de volgende en zo bij het draaiende gedeelte dus lijkt me in principe wel veilig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan