Wat is er nieuw

invormaatie gezocht over de Indische modderkruipers

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Gast14
  • Startdatum Startdatum
G

Gast14

Guest
de Indische modderkruipers vind ik leuke visjes ik heb er veel van gelezen maar ik kon nergens lezen bij welke bodem bewoners hij bij kan en bij welke vissen niet weet er iemand meer over
 
en hoe heeten die doorzichtige vissen
 
Hoi Jordi,

Ik heb zelf een 10 tal Kuhli's... het wordt aangeraden deze in groepjes te houden, (al lees ik in de database van aquavisie weer dat het solitaire visjes zijn) en hoe zachter en fijner de grond hoe prettiger ze het schijnen te vinden.
Naast de Kuhli's heb ik corydora's,, beide zijn niet bepaald territoriaal en bij een temperatuur van zo'n 25 graden zitten de kuhli's iets aan de koude kant, maar niet te koud en de cory's iets aan de warme kant, maar weer niet te warm. wat ph betreft zitten ze op 6,5 beide goed, al merk ik dat mijn ph vaker op 7 zit dan lager en dit lijkt goed te zijn, daar ik beide soorten continu in zicht heb, ondanks de vele schuilplaatsen.

Mijn corydora's zijn kweek sterbai's en zijn inmiddels aan een lagere gh gewend dan waar ze van nature in zwemmen. Dit heb ik op 8 gh zitten,,, wat voor de kuhli's eigenlijk iets aan de hoge kant is, maar waar ze naar mijn idee prima in gedijen.

http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... uhlii.html

http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... erbai.html

belangrijk is wel dat je ze niet in een bakje van 20 liter stopt ofzo... 80 cm is voor de sterbai wel minimaal vind ik zelf...

p.s. de doorzichtige vis waar je naar verwijst is de glasmeerval
http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... minor.html

deze is wat moeilijker te houden en vraagt ook meer stroming dan de kuhli en de corydoras. De vis heeft ook veel meer zwemruimte nodig dan de corys en de kuhli;s... ik vraag me af of het een verstandige combi is met de kuhli's... maar ik heb zelf geen ervaring met deze vissen, dus kan ook niet vertellen hoe dit in de praktijk zich uit..
 
Ik lees op het internet dat ze vriendelijk zijn tegenover andere (bodem)bewoners.

Dus een soort corydoras kan er wel bij?
 
Ze vragen veel schuil plaatsen in de vorm van stukken kienhout of andere plekjes waar ze lekker in en tussen kunnen kruipen. Veel drijfplanten vinden ze ook fijn want ze houden niet zo van een felle verlichting.

En als ze opeens heel erg druk worden dan is er onweer op komst. 😉

Overging moest ik 4x lezen voor ik je topic titel begreep. Misschien kan je beheer vragen het in algemeen Nederlands te veranderen?
 
Botia zei:
Overging moest ik 4x lezen voor ik je topic titel begreep. Misschien kan je beheer vragen het in algemeen Nederlands te veranderen?

Bedoel je soms : overigens ipv overging

Als beheer dat ook nog alle taalfouten die hier neergeschreven worden moet verbeteren dan kan je er nog wel een paar extra mensen bij zetten. :juggle:
 
AquaVISie zei:
Botia zei:
Overging moest ik 4x lezen voor ik je topic titel begreep. Misschien kan je beheer vragen het in algemeen Nederlands te veranderen?

Bedoel je soms : overigens ipv overging

Als beheer dat ook nog alle taalfouten die hier neergeschreven worden moet verbeteren dan kan je er nog wel een paar extra mensen bij zetten. :juggle:

Welke fautjes :stars: 🙂
 
ik vind voor de gezelschapsbak de kuhli en de corydoras een goede combinatie... mits je waterwaarden stabiel zijn op een niveau dat voor beide vissen acceptabel is, zoals ik eerder al omschreef..
beide hebben lieverd zand, en zeker geen bodem met scherpe puntjes of randjes. De kuhli heeft schuilplaatsen nodig en de corydoras heeft dan wel ook weer wat zwemruimte nodig..
Het kan zijn dat andere mensen hier anders over denken..

Wat betreft het sollitaire van de kuhli of in groepsverband... Het zou fijn zijn als iemand daar uitsluitsel over kan geven want ik lees diverse meningen hierover... Ik denk zelf dat de groepsverband hier een toegevoegde waarde is voor de kuhli...

Hoe groot is je bak eigenlijk? want dat is wel belangrijk... Corydoras sterbai kunnen bijvoorbeeld niet in een 60 cm aquarium is mijn mening...
 
nonnepot zei:
Wat betreft het sollitaire van de kuhli of in groepsverband... Het zou fijn zijn als iemand daar uitsluitsel over kan geven want ik lees diverse meningen hierover... Ik denk zelf dat de groepsverband hier een toegevoegde waarde is voor de kuhli...
Ze zoeken elkaar hier duidelijk op en trekken samen op > groep

~ Ivo
 
AquaVISie zei:
Botia zei:
Overging moest ik 4x lezen voor ik je topic titel begreep. Misschien kan je beheer vragen het in algemeen Nederlands te veranderen?

Bedoel je soms : overigens ipv overging

Als beheer dat ook nog alle taalfouten die hier neergeschreven worden moet verbeteren dan kan je er nog wel een paar extra mensen bij zetten. :juggle:

Een s vergeten is lang niet zo erg dan een fout maken als invormaatie. Ik haalde er even niet uit dat er informatie werd bedoeld.

Hoe langer je trouwens op dit forum zit hoe onaardiger je wordt. Misschien kan je die tijd beter gebruiken voor een update van je website. Het Guppy heet bv al vanaf de jaren 60 Poecilia reticulata ipv Lebistes. Dat namen veranderen kan je niet continu bijhouden maar deze is wel heel erg verlopen. http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... latus.html
 
dank jullie wel voor alle info 🙂 daar ga ik heel wat mee doen ik heb er ook jatopica garnalen in en 3 zebra slakken als bodem bewoners
 
@ Botia

Als je goed leest schrijf je overgings. Dat woord bestaat helemaal niet in het Nederlands, ook niet met s. Ik vond het een beetje kinderachtig om iemand op zijn Nederlands aan te vallen terwijl je zelf woorden gebruikt die in het Nederlands niet bestaan.

En wat betreft de namen in onze database : daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in, er zijn veel namen niet meer up to date. Toen ik ruim 10 jaar geleden hiermee begon baseerde ik mij op de laatste uitgave van de Mergus (staat overigens ook boven aan de pagina vermeld). Ook was het in het begin van die database het voor mij onmogelijk vanwege mijn geringe kennis van het internet om een dynamisch iets ervan te maken zodat op een simpele manier die namen gewijzigd kunnen worden. Ik ben dan ook al geruime tijd bezig om te bekijken hoe ik dat kan veranderen. Hoe ik dat op een simpele manier kan aanpakken daar ben ik nog niet achter. Het zijn er alleen veel meer dan alleen die gup. Om alles op de oude manier te veranderen is dus een zodanige klus geworden dat daar ontzettend veel tijd in zou gaan zitten, maar mijn prioriteiten liggen op dit moment op een ander vlak. Je zal het dus voorlopig nog even met die oude namen moeten doen
 
jordi terpstra zei:
dank jullie wel voor alle info 🙂 daar ga ik heel wat mee doen ik heb er ook jatopica garnalen in en 3 zebra slakken als bodem bewoners

Heten gelukkig JAPONICA,s. :thumbs:
Arme garnalen.
Zebraslakken,gaan ook tegen het glas,hoor. 😉
 
AquaVISie zei:
@ Botia

Als je goed leest schrijf je overgings. Dat woord bestaat helemaal niet in het Nederlands, ook niet met s. Ik vond het een beetje kinderachtig om iemand op zijn Nederlands aan te vallen terwijl je zelf woorden gebruikt die in het Nederlands niet bestaan.
Waarom is het vragen om ABN te schrijven een aanval? Jij vraagt zelf nota bene regelmatig aan mensen hun foto te draaien. Dat heeft precies hetzelfde doel, namelijk het mensen makkelijker maken om je als vraagsteller te helpen. Jij je hoofd moeten draaien om een paarse nepplant te herkennen is hetzelfde als Botia die iets 4 keer moest lezen alvorens het te begrijpen... en jullie vraag heeft hetzelfde doel.

Neen, de vraag van Botia is een hele normale en een beetje interpunctie kan iedereen aanbrengen. Het is hoogstens een tikkeltje hilarisch dat 'ie daarbij zelf een paar typefouten maakt (want een s erbij en wat letters van plaats verwisselen en je hebt 'overigens', overigens)

~ Ivo
 
bertus waarom arme japonica's
 
Bertus bedoelde dat je ze "jatopica" garnaal noemd in plaats van JAPONICA'S....

Al had hij de komma ook verkeerd staan.....


Maar leven en laten leven mensen, sommigen zijn gewoonweg niet goed in ABN.
Elkaar vangen om taalfouten vind ik gewoonweg kinderachtig en respectloos. Als er echt niet begrepen word wat er bedoeld word vind ik het weer iets anders....
 
idd diesel !!! 🙂
 
Ik ben het helemaal eens met jullie allemaal! Enerzijds moeten we niet al te moeilijk doen over taalfouten, anderzijds is het wel zo prettig om gewoon ABN te kunnen schrijven. Dat kunnen de meeste Nederlandse en Vlaamse mensen wel lezen!

Anderzijds ken ik geen volk dat zoveel te zeuren heeft dan juist Nederlanders...!!
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: mag van mij ff lekker hozen vanmiddag
      Terug
      Bovenaan