Wat is er nieuw

Ip camera plaatsen voor vakantie

aquatlantis splendid 100

Well-known member
Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
37
Omdat we volgende week op vakantie gaan heb ik als experiment een ip camera die ik nog had liggen bij het aquarium geplaatst.
Het werkt heel goed en nu kan ik vanuit Oostenrijk ook het aquarium in de gaten houden en de vissen bekijken
Screenshot_20250222_140246_Foscam.jpg
20250222_135546.jpg

Bijlagen

• 20250222_135546.jpg
    20250222_135546.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 24
  • Screenshot_20250222_135637_Foscam.jpg
    Screenshot_20250222_135637_Foscam.jpg
    275.8 KB · Weergaven: 26
En als je geen beeld meer hebt weet je ook dat je aquarium lekt en kortsluiting heeft veroorzaakt met de stekker op de grond en je naar huis kunt om te dweilen en je vriezer leeg te ruimen.
Maar dat kun je misschien nog terugkijken 🙄:DD

Stelt je wel een beetje gerust 'als' alles goed gaat, idee ligt hier ook nog :thumbs:

Haha, die Andre. Tja ik vraag me ook af wat je kan zien op vakantie behalve de visjes. Stel er is lekkage of een kapot filter dan zie je dat niet en je kan ook moeilijk even snel op en neer rijden.
Maar goed het gevoel zal voor de een anders zijn dan voor de ander natuurlijk. Sinds ik aquaria heb gaan we niet meer op vakantie en zo los ik dat op ;))

Tja ik vraag me ook af wat je kan zien op vakantie behalve de visjes.

Vooral al er iets mis is met de CO2 regeling (te lage PH en vissen aan de oppervlakte) en zo op afstand d.m.v. een smart-schakelaar de CO2 kunnen uitzetten.

Ik heb veel geautomatiseerd rond mijn bak en krijg meldingen op mijn mobiel zodra temperatuur of PH de drempelwaarde overschrijden maar desondanks nog steeds een IP-camera, beelden zeggen meer.

Ja ok maar dan moet je dat wel met een smartschakelaar hebben uitgerust natuurlijk. Ik denk dat velen dat niet hebben.
Volgens mij kan @Ice ook zaken op afstand in de gaten houden.

Ik heb alles appart met een smartschakelaar en schoonouders wonen om de hoek dus het is meer ter controle. Mocht het nodig zijn kan er actie ondernomen worden.

Hier ook smart camera’s van het merk LSC.
Erg handig. Heb er ook eentje in het meubel. Mij ontgaat niks als ik eens weg ben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan