Wat is er nieuw

Iridovirus

amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Hallo allemaal,

Is dit het iridovirus? De vis is nog actief, eet goed, merk er verder niks aan.

Alvast bedankt

Bijlagen

• 20201230_152601.jpg
    20201230_152601.jpg
    186.2 KB · Weergaven: 147
Doel je op de forse buikpartij?

Doel je op de forse buikpartij?
Nee dat wondje vooraan bij de onderste vin

Bijlagen

• 20201230_152601.jpg
    20201230_152601.jpg
    318.4 KB · Weergaven: 119
Bedankt voor de informatie. Ik ben een beginneling, maar heb me zeker goed ingelezen voordat ik hieraan begon. Vind het erg jammer als het zo is, het is echt een prachtige vis! Zal ik nog even afwachten of de vis al uit zijn lijden verlossen?

Zal ik nog even afwachten of de vis al uit zijn lijden verlossen?
Dat is altijd lastig, jij kijkt en observeert je vis, zolang hij goed eet en gewoon meekomt zal hij "denk ik" niet veel lijden, maar dat kan jij het beste bepalen.

Dat is altijd lastig, jij kijkt en observeert je vis, zolang hij goed eet en gewoon meekomt zal hij "denk ik" niet veel lijden, maar dat kan jij het beste bepalen.
Oke, dan kijk ik het nog even aan. Het kan geen kwaad voor mijn overige vissen in de bak toch? Het vrouwtje zou het nog kunnen krijgen, maar die is dan waarschijnlijk toch al besmet. Ik heb helaas geen aparte bak waar hij eventueel in kan.

Ik vindt het vanaf hier ook lastig zoals Ton ook al aangeeft en wacht anders nog even andere leden af. Hij eet en zwemt nog goed dus het kan ook iets anders zijn. Kan het niet een beschadiging zijn wat is ontstaan door een steen of iets dergelijks?

Oke, dan kijk ik het nog even aan. Het kan geen kwaad voor mijn overige vissen in de bak toch? Het vrouwtje zou het nog kunnen krijgen, maar die is dan waarschijnlijk toch al besmet. Ik heb helaas geen aparte bak waar hij eventueel in kan.
Het schijnt niet besmettelijk te zijn, dat het vrouwtje het ook heeft kan natuurlijk.

Het schijnt niet besmettelijk te zijn, dat het vrouwtje het ook heeft kan natuurlijk.
Oke bedankt voor de snelle antwoorden, ik laat nog weten hoe het afloopt

Zolang je vis nog gewoon zijn ding doet (eten, normaal zwemmen) zou ik niks doen. Mocht dit (erg) veranderen kun je ingrijpen.

Helaas, de vis heb ik uit zijn lijden moeten verlossen, at niet eer en lag op zijn zijkant op de bodem

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan