Is deze black molly zwanger?


P

Powersave

Guest
Wij hebben de 1 a 2 weken geleden nieuwe vissen in ons aquaria. Eerst hebben we het aquaria 6 weken laten indraaien. Echter nu ben ik bang dat deze black molly zwanger is. Wie weet of deze zwanger is en als dat zo is kan ik doe visjes dan groot brengen en naar een dierenwinkel brengen?
20190618_210613.jpg
20190618_210607.jpg
20190618_210616.jpg
20190618_210615.jpg
 

Bijlagen

  • 15608856946372975851435807076396.jpg
    15608856946372975851435807076396.jpg
    133.6 KB · Weergaven: 228
Denk t maar haal haar aub uit die bakje.

Te veel stress voor haar
 
Bedankt voor je reactie. Is dat niet goed voor ze? Wat kan ik het beste doen? Vind het zonde als ze worden op gegeten.
 
Bedankt voor je reactie. Is dat niet goed voor ze? Wat kan ik het beste doen? Vind het zonde als ze worden op gegeten.
Als je 8 tetras heb die zullen niet snel jong opeten. Althans niet veel hier ging het ook altijd goed.

Maar ze fokken snel die mollies.
 
Als dat in die 40 liter is. Wat moet je dan met 35-40 jongen. in die 40 l.?
 
Direct maar even actie ondernomen. Ze is eruit en zwemt weer lekker rond.
 
Dat zeg ik met Bertus. Ik wist niet dat zei zwanger was toen ik dit kocht. Ik ga ze weg geven aan de dierenwinkel.
 
Die vissen worden in 1 x voor een half jaar bevrucht. ze slaa de sperma op, eg gebruiken het wanneer nodig.

Enne, wanneer geef jij ze. als ze een half jaar zijn?
Eerder zijn ze er niet blij mee.
 
Poecilia sphenops - Black Molly - AquaInfo
https://www.aquainfo.nl › ... › Vissen › Wetenschappelijk › Poeciliidae › Poecilia

  1. In cache
De naam zegt het al een beetje, de Poecilia sphenops of Black Molly dankt zijn naam aan zijn zwarte kleur. Ze hebben wel wat zout in het water nodig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoelang moet ik ze houden voor ik ze weg kan doen? Aangezien hierboven gezegd word een half jaar. Dan moet ik er toch even aquarium bij halen. En is zei wel echt zwanger? Wie zegt zwanger en wie niet?
 
Maar dat is onverantwoord en getuigd niet van diervriendelijk gedrag, babyvisjes hebben net als mensenbay's een hele lage weerstand die maar langzaam opgebouwd word, pas bij zo'n 5-6 maanden zijn babyvisjes sterk genoeg voor verkoop
Zeg jij ook zwanger?
 
Lijkt mij ook zwanger. Je moet die kleintjes minstens drie maanden houden. En dan moeten ze niet drie maanden ondervoed worden maar passend voer krijgen. Er kunnen denk ik nog een paar dingen van invloed zijn. Het opeten van de jongen. Je filter als je een interne hebt: die zuigt er waarschijnlijk ook een hoop op met de dood tot gevolg. Verder kun je ook bewust kiezen voor een vis die in de toekomst al die jongen op gaat eten.

Dat is bij mijn weten nog de beste methode om populaties levendbarenden onder controle te houden. Van mij hoeven ze niet meer. Misschien nog ooit alleen mannelijke guppen maar Platy's, Black Molly's en Zwaarddragers komen er nooit meer in.
 
Mij lijkt ze ook zwanger en dat je veel nakweek krijgt is voor mij een van de nadelen van levendbarenden. Je zit snel met een overschot aan jongen.
 
Maar dat is onverantwoord en getuigd niet van diervriendelijk gedrag, babyvisjes hebben net als mensenbay's een hele lage weerstand die maar langzaam opgebouwd word, pas bij zo'n 5-6 maanden zijn babyvisjes sterk genoeg voor verkoop
Ja dat was toen in mijn onervaren tijd he. ik heb al heel lang geen Blackmollies meer.
 
Dierenwinkels geloof ik dus ook nooit meer. In het vervolg alleen mannetjes voor mij.
Was niet de bedoeling om zo onvriendelijk voor de dieren te zijn
 

Terug
Bovenaan