Wat is er nieuw

Is deze Caca een man of vrouw??

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Berichten
123,579
Leeftijd
59
Locatie
Groningen
Wat vinden jullie wat voor geslacht deze Caca heeft?
437363_0_82_dsc03090.jpg

Deze vis is ongeveer 5 cm groot nu.
 
Ik denk een vrouwtje.
Deze heeft geen verlengde rugvin en aarsvin.
Maar wil nog niks zeggen kan ook nog een heel jong mannetje zijn. Maar zo op het eerste gezicht zeg ik vrouwtje 🙂
 
Laat ik zeggen dat ik de vis als vrouw heb gekocht. Die ik nu heb heeft namelijk totaal geen kleur in de vinnen en deze dus wel.
Deze heeft geen enkele vin "verlengd" zoals je al aangeeft. De vis is al een centimeter of 5 dus niet heel erg klein meer.
De verkoper zweerde ook dat het een vrouw was en anders kon ik hem terugbrengen. Ik twijfelde vanwege de kleur in de vinnen maar gelet op de lengte van de vinnen is het wel een vrouw ja.
Maar toch wildeik het even aan anderen voorleggen want zo veel kijk heb ik er niet op namelijk.
De ma die ik heb heeft ook echt een verlengde staart en rugvin en ook de borstvinnen zijn erg verlengd. Dit heeft de nieuwe allemaal ook niet. Nou dan hoop ik dat het toch echt een vrouw is.
 
Foto is niet heel duidelijk. Verlengde vinstralen zegt ook niet alles.Kleur ook niet want sommige mannen kunn n zich ook als vrouw verkleden.Hebje wat duidelijkere foto's? Wel een fors vrouw als het een vrouw is.
 
Zat er een heel erg dominante man in de verkoopbak waaruit deze komt John?

~ Ivo
 
Nou deze was net binnen met een groep van 10 stuks.
In het zakje oogt ze veel minder fors dan de vrouw die ik nu heb maar dat is een tiran en domineerd de man veel teveel. Die zit steeds aan de andere kant van de bak. Die dominante vrouw krijgt ander huisje dus. Als ik echt naar de vinnen kijk dan heeft deze geen verlengde vinnen dus. De borstvinnen zijn zwart, net als bij devrouw die ik nu heb.
687563_0_82_dsc03089.jpg


414415_0_82_dsc03091.jpg
 
Bij die 10 net binnen gekomen caca s zaten wel echt duidelijke mannen met verlengde vinnen en ook een alsg groter. Al zegt dat niet alles maar daarmee vergeleken is het een vrouw.

Edit:
Plaats zo nog een foto hoor
 
Ik denk dat het toch even afwachten is want zie de oranje gekleurde vinnen bij mijn vrouwtjes dan weer niet...
Het kan dan inderdaad alsnog een onderdrukt mannetje zijn geweest maar hier ga je snel genoeg achter komen als je deze los laat. Is het een vrouwtje dan zal het mannetje eel interesse tonen neem ik aan 🙂
 
Om eerlijk te zijn denk ik dat het een man heeft.Of het is echt een forse vrouw die de lichaamsvorm van een man heeft.

Laat anders ook een foto van dat andere vrouwtje laten zien.
 
Khoppie zei:
Ik denk dat het toch even afwachten is want zie de oranje gekleurde vinnen bij mijn vrouwtjes dan weer niet...
Het kan dan inderdaad alsnog een onderdrukt mannetje zijn geweest maar hier ga je snel genoeg achter komen als je deze los laat. Is het een vrouwtje dan zal het mannetje eel interesse tonen neem ik aan 🙂

Ik heb anders vrouwen gezien die gewoon fel gekleurde vinnen hebben.
 
Dat kan ik ook maar die waren dan ook zo fors gebouwd. De 2 vrouwtjes die ik heb zijn de helft kleiner dan de man en regelmatig fel geel.
 
835362_0_82_dsc03092.jpg


295945_0_82_dsc03093.jpg


469424_0_82_dsc03094.jpg


Hier nog een paar foto s van de vis.
 
Khoppie zei:
Dat kan ik ook maar die waren dan ook zo fors gebouwd. De 2 vrouwtjes die ik heb zijn de helft kleiner dan de man en regelmatig fel geel.

Mijn huidige vrouw is flink fors maar kleiner dan de man en kleurt ook af en toe flink geel.
Vooral als ze de man de gehele bak doorjaagt in alle hoekjes die ze kan vinden.
 
Hier ze een foto van de man die ik 7 weken geleden kocht en toen ongeveer dezelfde grootte had als de vis die ik nu heb gekocht. deze had al wel duidelijk verlengde vinnen terwijl de grootte ongeveer gelijk is schat ik zo in.
Deze man is in 2 maanden flink gegroeid inmiddels.Als ik de foto s vergelijk met die van deze man dan zou ik denken dat het wel een vrouw is :stars:

419574_0_82_dsc02905.jpg
 
visstisck zei:
Khoppie zei:
Ik denk dat het toch even afwachten is want zie de oranje gekleurde vinnen bij mijn vrouwtjes dan weer niet...
Het kan dan inderdaad alsnog een onderdrukt mannetje zijn geweest maar hier ga je snel genoeg achter komen als je deze los laat. Is het een vrouwtje dan zal het mannetje eel interesse tonen neem ik aan 🙂
Ik heb anders vrouwen gezien die gewoon fel gekleurde vinnen hebben.
Komt zelfs voor bij wildpopulaties: http://apisto.sites.no/resizeimage.aspx ... stoffersen
 
Ik heb de vis bij de man gedaan en bij de oude agressieve vrouw.
De man reageerd niet heel erg op haar en de vrouw wordt wel aardig geel als de oude vrouw in de buurt komt dus qua kleur denk ik ook aan een vrouw dan.Logisch dat de man niet enthousiast reageert want die kent alleen een agressieve vrouw.


Hier ze je de nieuwe vrouw boven en de oude eronder. Hier is de nieuwe best wel geel vindt ik. Zo is de oude vrouw ook als ze op kleur is.
478179_0_82_dsc03101.jpg


Dit is dus de oude vrouw op kleur:
655125_0_82_dsc03098.jpg


Als ik van de nieuwe caca de gele kleur zie dan denk ik aan een vrouw.
Maar ja wie ben ik he.
 
En toch heb ik mijn bedenkingen, als ik goed naar de kleuren en vorm van het lichaam zie lijkt het me meer een man te zijn.
 
John, twee vraagjes:
- kun je zien of er zwart zit op de buikvinnen?
- heeft hij/zij iriserende plekjes op de kop?

~ Ivo
 
895797_0_82_dsc03106.jpg


De zwarte vinnen zie ik wel dus.
Als de man in de buurt komt kleurt het beestje flink geel.
 
visstisck zei:
Om eerlijk te zijn denk ik dat het een man heeft.Of het is echt een forse vrouw die de lichaamsvorm van een man heeft.

Laat anders ook een foto van dat andere vrouwtje laten zien.

Hier zie je ze beide en op de laatste de nieuwe
478179_0_82_dsc03101.jpg


849761_0_82_dsc03106.jpg
 
Ik zeg ook een vrouw.

Wil je het echt zeker weten, en je hebt nog een bakje vrij, dan zou je of de oude man apart kunnen zetten, of de nieuwe vis apart en een paar weken daarin laten. Met mijn allpahuayo's was het zo dat de 2 mannen die zich als vrouw hadden vermomd binnen enkele weken (2 - 3) 2 keer zo groot werden en veel grotere vinnen kregen nadat ik ze apart had gezet.
 
Na 1 dag zitten de oude volwassen man en de nieuwe steeds bij elkaar in de bak.
De oude vrouw is en blijft afstandelijk en agressief naar de 2.
De man verjaagt de nieuwe vis dus niet. Af en toe maakt hij richting het achterlijf van de nieuwe vis een soort hap beweging zonder echt te bijten of aan te vallen en soms trillen ze wat naar elkaar.
Ze kunnen het vrij goed vinden zie ik.
 
In het zakje leek de vis forser dan op deze foto. Ik vermoed toch ook een vrouw. Zou de 'oude' vrouw geen verkapte man kunnen zijn?
 
Tja de oude zie je op de een na laatste foto als onderste staan.
Die is zo goed als kleurloos en vaak ook geel. is wel erg grof van bouw vindt ik.
En geen doorlopende vinnen zoals de echte man die ik heb.
Het is zoals ik al zei de 2e man die ze de bak uitjaagt.
Vandaar dat ik een andere vrouw erbij wilde.
 
Bij deze vissen komen onderling grote verschillen voor in kleurtekening. Ze zijn veelvuldig gekruist, ook op kleur. Even afwachten tot deze vis volwassen is.


Hobbygroet,
Jos Hut
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan