Wat is er nieuw

Is deze chinese danio ziek

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
In onze vijver zwemmen chinese danio’s. De meeste dames staan op springen en moeten nodig kuit schieten. Deze dame is alleen wel heel erg tonnetje rond en zwemmen gaat ook niet zo lekker meer. Ze zwemt als een kikkervisje maar zo ziet ze er ook uit. Ze is al zeker 3 jaar en zwemt al 3 jaar buiten in de vijver. Ik wil haar niet onnodig laten lijden maar ook niet naar de vissenhemel sturen als ze alleen maar vol kuit blijkt te zitten. Wie kan me zeggen of ze ziek is?

Bijlagen

• 31F115BD-42D1-48E2-9FCB-A3A155AC5D2E.jpeg
    31F115BD-42D1-48E2-9FCB-A3A155AC5D2E.jpeg
    49.6 KB · Weergaven: 272
  • 245E478F-B80C-43C2-A9A3-E26E6118B542.jpeg
    245E478F-B80C-43C2-A9A3-E26E6118B542.jpeg
    135.3 KB · Weergaven: 270
Ik vind haar er nog te mooi uit zien voor een zieke vis. Kleur is nog mooi donker. En meestal als er echt wat aan de hand is dan zie je ook wel schubben die open staan. Ik zou het nog even afzien. Mochten de schubben wel uit gaan staan(als een dennenappel) dan direct uitvangen en euthanaseren...

Dankje kikkervis. De staartvin is ook mooi om te zien dus geen plakvin. Ik hoop dat de komende dagen met mooi weer haar verlissen van haar enorme last.

Deze kerngezonde vis, zit gewoon vol met kuit. Dat zal binnenkort wel anders zijn.

In onze vijver zwemmen chinese danio’s. De meeste dames staan op springen en moeten nodig kuit schieten. Deze dame is alleen wel heel erg tonnetje rond en zwemmen gaat ook niet zo lekker meer. Ze zwemt als een kikkervisje maar zo ziet ze er ook uit. Ze is al zeker 3 jaar en zwemt al 3 jaar buiten in de vijver. Ik wil haar niet onnodig laten lijden maar ook niet naar de vissenhemel sturen als ze alleen maar vol kuit blijkt te zitten. Wie kan me zeggen of ze ziek is?
En, hoe is het afgelopen met de vis?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan