Wat is er nieuw

Is deze filter sterk genoeg??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fishkeeper
  • Startdatum Startdatum
F

fishkeeper

Guest
Hallo

Heb een tijdje geleden nog een topic geopend ivm een tweede filter te kopen voor een externe co2 reactor

Nu kan ik van mijn schoonvader zijn eheim externe filter van op zijn kleine bak krijgen het is een eheim 2032 zal hier onder een foto van de sticker in het filter plaatsen

Nu is mijn vraag is deze sterk genoeg al ik hem apart aansluit op een zelfbouw externe reactor zoals een aqua medic 1000
zie hieronder een foto van de pomp en hopelijk hebben jullie goede tips bedankt

PS: wie tips heeft over hoe groot de reactor moet zijn enzo mag dat ook altijd meedelen mijn bak is een rio180
483658_0_82_img_0515.jpg
 
Filter is voor dat doel groot genoeg! Alleen niet te veel media gebruiken, dan zakt het debiet (opbrengst) met meer dan de helft terug!

Greetzz Bigsmoke
 
Op een ander fora raden ze mij aan om bioballen te gebruiken
Ik zelf dacht eerst aan een grove spons met daarop witte wat
 
Een fijn filtermedia slibt vrij snel dicht en zal dan maar weinig water meer doorlaten.
Bioballen filteren heel grof en na een maand of zo wordt dat dan biologisch omdat op de bioballen heel veel bacterien kunnen nestelen.

Zie het zo, grove en fijne watten of matten filteren puur mechanisch, ze halen dus grovere en fijnere partikeltjes uit het water.

Bioballen bieden veel plaats aan bacterien die eten het langskomende afval grotendeels op, maa rhet duurt een tijd voordat zich voldoende bacterien genesteld hebben

Chemische adsorbeer en absorbeer media, deze "vangen" allerlei chemische verbindingen en houden dat vast, en deze kunnen ook waterwaardes veranderen. bv turfpluis, actieve kool, Purigen, en er zijn er nog wel een stel te noemen.

Ook heb je nog de UV-straler die (ongewenste)_ bacterien en andere eencelligen doodt en zo allerlei kwalen mede kan helpen bestrijden.

Zoals je ziet keuze zat.

Greetzz Bigsmoke
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan