Wat is er nieuw

Is deze plant te stekken?

Henry en annette

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2012
Hallo Ik ben de naam van deze plant vergeten en kan hem niet vinden.
Is deze plant ook te stekken omdat hij op de bestaande stengels nieuwe bladeren maakt ?

DSC01530.JPG

Zover ik kan benaderen, ja natuurlijk. Je ziet ook dat deze "luchtwortels" aanmaakt, dus ook bij het opnieuw planten zal deze nieuwe wortels aanmaken. En je kan altijd met een klein "topje" een proef doen, maar ik zou er zelf niet zo bang voor zijn

Ik heb deze ook en onder veel bladeren komen inderdaad wortels en daar kun je hem afknijpen en weer poten. Zelfs in een nano met weinig led doet hij het nog prima.
Ik heb hem van Biljoenblik hier en de naam moet ik je ook schuldig blijven:sorry:

Mijn dank voor de info:petjeaf:. Stekken gaat in elk geval erg makkelijk en het is daarbij nog geen moeilijke plant ook.

Met plezier!
Heb ze zelf ook staan vandaar dat ik ze herkende.
Het is inderdaad een zeer meegaande plant... Soms gaat ze zelfs wat te snel. 😉

Ik heb deze ook en onder veel bladeren komen inderdaad wortels en daar kun je hem afknijpen en weer poten. Zelfs in een nano met weinig led doet hij het nog prima.
Ik heb hem van Biljoenblik hier en de naam moet ik je ook schuldig blijven:sorry:

Nymphoides sp. Taiwan

Klopt helemaal!

Wel even wachten tot er ook een paar jonge blaadjes bij de worteltjes komen. Dan gewoon de stengel afknippen en plantje planten.

Ja ze groeien behoor snel en binnen korte tijd kun je al teveel hiervan hebben. Zou wel regelmatig snoeien/uitdunnen want de stengels gaan snel in de war raken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan