Wat is er nieuw

Is deze slak dood?

Cindy77

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2024
Berichten
149
Leeftijd
47
Ik ben flink aan het rommelen geweest in m'n bak de afgelopen 2 dagen, en nu ligt er al sinds vanmiddag een anentome Helena slak hier voor het raam. Hij ligt stil, het slurfje steekt wel uit maar beweegt niet echt. Is ie dood of ligt ie even uit te rusten van de stress die ik heb gegeven heb de afgelopen 2 dagen? (En ja, ik blijf vanaf nu even met m'n handjes uit de bak!).
20240919_214754.jpg
20240919_214802.jpg
 
Als het slurfje er nog tui steekt, zou ik me niet al te veel zorgen maken.
 
Als het slurfje er nog tui steekt, zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Die steekt er idd nog uit.. ik hoop dan ook dat het goed komt...
 
Dan lijkt het mij ook niet hoor en zit er alweer wat beweging in?
 
Dan lijkt het mij ook niet hoor en zit er alweer wat beweging in?
Hij, of zij, is weg van dat plekje haha.. dus tenzij iemand ze met huis en al opgegeten heeft, leefde ze nog...
 
Volgende keer als je twijfelt even met je vinger een zacht tikje tegenaan geven, als die leeft trekken ze hem wel in.
 
Volgende keer als je twijfelt even met je vinger een zacht tikje tegenaan geven, als die leeft trekken ze hem wel in.
Ja dat kan ik idd volgende keer even doen. Wist niet of dat bij zo'n slak kwaad kan voor dat slurfje.. bij een gewone slak doe ik wel eens tegen die voelsprieten tikken en dan trekken ze hem idd in maar wist dus niet of dat ging met dat slurfje..
 
Ja dat kan ik idd volgende keer even doen. Wist niet of dat bij zo'n slak kwaad kan voor dat slurfje.. bij een gewone slak doe ik wel eens tegen die voelsprieten tikken en dan trekken ze hem idd in maar wist dus niet of dat ging met dat slurfje..
Nee kan geen kwaad, en ze eten je ook niet op 🤪
 
Ik heb momenteel allerlei slakken in m'n bakje zitten. Ik dacht eerst dat het allemaal poelslakjes waren, mee gekomen met voornamelijk de javamos die ik van een vriendin kreeg.. maar nu net zag ik er eentje die volgens mij toch echt een helena slak is. Wat denken jullie?
20240925_224538.jpg
20240925_224547.jpg
20240925_224630.jpg
ik denk dat dit een poelslakje is, want die heeft een platte bek en geen slurf..
20240925_224603.jpg
20240925_224613.jpg
 
Helena ziet er toch heel anders uit?
 
Helena ziet er toch heel anders uit?
Als ze groot zijn wel ja.. ik weet niet hoe jonge helena's eruit zien.. maar die van de eerste 3 foto's heeft wel iets als een slurf.. en dat hebben andere slakken zeker niet vandaar dat ik denk dat dat een jonge helena is.. maar zeker weten doe ik het niet..
 
Dit is een volwassen helena slak. Maar kan op Google nergens vinden hoe de kleintjes eruit moeten zien. Wel de eitjes maar niet hoe de slakjes zelf eruit zien als de eitjes uit gekomen zijn.
Anentome-helena.jpg
 
Jonge helena's zien er exact zo uit als de volwassene maar dan heel klein.
Okeeee... wat heb ik dan in godsnaam in m'n bakje zitten?! Haha. De eerste 3 foto's.. het is een slak maar met een sliert eraan? Geen poep, want dat had ie al net gedaan voordat ik de foto maakte...
 
Ligt het aan mijn ogen? Want voor zover ik kan zien, zie ik een jonge poel- of blaashoornslak met twee voelsprieten en geen slurfje.
 
zal wel blaashoornslak zijn, een van de meest voorkomende ongewenste slakken in het aquarium.
 
Ligt het aan mijn ogen? Want voor zover ik kan zien, zie ik een jonge poel- of blaashoornslak met twee voelsprieten en geen slurfje.
Dan zal die het wel zijn. Ik zie het zelf ook niet zo goed op de foto haha.. hoe dan ook, niet erg als er slakjes in zitten.. was alleen benieuwd of het helena slakken konden zijn..
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan