burger of broodje?
Well-known member
- Lid geworden
- 4 oktober 2024
- Leeftijd
- 47
Hoi Luitjes,
Mijn bak is in onbalans denk ik. Ik denk groene puntalg, die er niet makkelijk af te poetsen is, op rotsen en grote bladeren van de reinecki.
Vraag1 :: Kan iemand mij bevestigen dat dit groene puntalg is?
Vraag 2 :: Hoe creëer ik balans in mijn bak, uitgaande van:
2 stuks Juwel Led Nature 438 mm / 12 Watt / 6500 K die 8 uur per dag aan staan.
Mijn aquarium is een lido120, effectief is ie denk 100 liter. Hierin zit grind+interne filter van 20 liter, 8 kilo rotsen denk ik en een hoop hout. Dus stel.... dikke duim 60 liter water in totaal?....
40 Vuurgarnaaljes en 10 Brevibor Dorsciollata en 1 nerietslak.
Ik voer Hitari korrels ofzoiets + diepvriescyclops aan de Brevibora's en Garnalen korrels aan de garnalen.
Ik heb Dennerle Carbo Care en Dennerle Plant Care Pro, dat zijn de variabelen waarmee ik het liefste alles in balans breng.
Hoe ga ik te werk? Waar start ik mee om die balans te vinden etcetc... als ik geen oto's hoef toe te voegen voor de balans, zou fijn zijn.
Mijn bak is in onbalans denk ik. Ik denk groene puntalg, die er niet makkelijk af te poetsen is, op rotsen en grote bladeren van de reinecki.
Vraag1 :: Kan iemand mij bevestigen dat dit groene puntalg is?
Vraag 2 :: Hoe creëer ik balans in mijn bak, uitgaande van:
2 stuks Juwel Led Nature 438 mm / 12 Watt / 6500 K die 8 uur per dag aan staan.
Mijn aquarium is een lido120, effectief is ie denk 100 liter. Hierin zit grind+interne filter van 20 liter, 8 kilo rotsen denk ik en een hoop hout. Dus stel.... dikke duim 60 liter water in totaal?....
40 Vuurgarnaaljes en 10 Brevibor Dorsciollata en 1 nerietslak.
Ik voer Hitari korrels ofzoiets + diepvriescyclops aan de Brevibora's en Garnalen korrels aan de garnalen.
Ik heb Dennerle Carbo Care en Dennerle Plant Care Pro, dat zijn de variabelen waarmee ik het liefste alles in balans breng.
Hoe ga ik te werk? Waar start ik mee om die balans te vinden etcetc... als ik geen oto's hoef toe te voegen voor de balans, zou fijn zijn.
Ik dacht ben ik gelijk klaar met dat testkitjes kopen. Strips voor als het goed gaat, testkit voor baggertijden.