Is dit baardalg?

J

Judithvis

Guest
IMG]http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/896716_0_82_20141205_1527271.jpg[/IMG]

222515_0_82_20141205_1527361.jpg


Wanneer ik Google lijkt hij er wel op, maar hij groeit weer niet zo snel als ik bij andere forumleden lees, wie kan het bevestigen?

Of ontkennen natuurlijk :p
 
Lijkt mij inderdaad baardalg, het begin ervan.

Betere CO2, extra EasyCarbo, minder licht, betere watercirculatie ... kan helpen.
 
Moeilijk te zien maar ik ga met Gilles zijn oordeel mee.
 
Oke! Dan ga ik daarmee aan de gang.
Heb nu helemaal geen co2 die ik toevoeg, 8 uur licht per dag. Ik heb 2 externe filters, maar staan allebei aan dezelfde kant van de bak. Is het raadzaam om een aan de andere kant te zetten? En het licht: eerst verminderen naar 6 uur per dag?

C02 heb ik nu geen financi�le middelen voor, zou het met bovenstaande aanpassingen over gaan?
 
Ik zou het licht op 8 uur houden en zorgen dat er voldoende voeding en co2 beschikbaar is.
Ik heb in de meterbak ook 2 filters en aan beide zijden een afzuigbuis zitten.
Wel de spraybar en een uitstroombuisje aan 1 kant omdat de stroming elkaar anders kan tegenwerken.
 
Je kan aan bio co2 gaan denken want dat kost haast niks hoor.
 
Dan laat ik de filters eerst voor wat ze zijn, dankje! Ga me even verdiepen in de bio co2, volgens mij ligt het dan vooral daaraan.
Wat doe ik met de besmette bladeren? Kan ik deze er in laten of is het raadzamer om ze af te knippen?
 
Ik haal altijd zoveel mogelijk met alg weg hoor.
 
Lichtduur kun je zo laten, lichtintensiteit kun je minderen door reflectors te verwijderen of drijfplanten toe te voegen.

Maar wat is je verlichting dan momenteel?

- Type licht
- Aantal lampen
- Wattage per lamp
 
En niet te vergeten wat voor bak is het??
 
Ik heb er al wat drijfplantjes bij nu! Maar merk dat dit ook de stroming weer vermindert, omdat ze blijven hangen in planten tegen de watergrens.. Haha nog maar even mee puzzelen :) Ik heb de bladeren waar baardalg op zit weggeknipt, las op een andere site dat het makkelijk overgaat op andere planten en bladeren.

Het is een 1.60 tropische zoetwaterbak.

Type licht is ledverlichting, ik heb 2 lampen, beide lampen hebben een dubbele rij ledjes, wattage per lamp is 26 watt.
Link naar het type lamp is: http://www.gdaquarium.nl/a-30333317/sf- ... bel-100cm/

Onderzoek naar bio co2 is nog in wording, gelukkig al iets meer stroming in het water kunnen cree�ren!
 
Bio co2 is echt heel simpel hoor en je hoeft er niet technisch voor te zijn.
 
Terug
Bovenaan