Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Beste leden.
Het viel mij vandaag op dat mijn Rode fantoomzalm een wazige vlek op z,n rug had. Zelf dacht ik aan een beginnende bacteri�le infectie.
Maar voor ik over ga naar medicijnen of het apart zetten van de vis zou ik graag jullie mening nog even horen.
Het zijn vrij wazige foto's dus ik zie wel iets zitten maar kan niet echt zien wat het nu is. Is het echt een open plek zoals wij dat ongeveer hebben als wij ons geschaafd hebben of zit er ook een soort van dons bij?
En word het erger of word het al minder of blijft het hetzelfde?
Was dit al toen je hem kocht of is dit later gekomen?
Hebben meerdere vissen het?
Heb je laatst nog iets veranderd in het aquarium?
Heb je deze vissen al lang of nog maar net?
Zie je de betreffende vis schuren of gedraagd hij zich anders dan normaal? (minder eten en hangerig)
Wat zijn je waterwaardes en hoe groot is het aquarium en wat voor filtering?
Het is echt een wazige vlek gladde witte vlek. Het is geen dons of schimmel dat weet ik zeker.
Verder is de huid niet echt open maar alleen wit verkleurd op die plek.
Het is me vandaag eerlijk gezegd pas opgevallen. Tot nu toe heeft alleen die vis het.
Ik heb de vissen al een tijdje dus ze zijn niet nieuw. Dit is dus later gekomen. Verder heb ik geen nieuwe vissen bij gekocht of planten erbij gedaan.
Hij gedraagt zich normaal maar wordt wel steeds weggejaagd door de groep. Tot slot zie ik hem niet schuren.
weggejaagd worden door soortgenoten kan meerdere oorzaken hebben maar een ziekte kan dit gedrag ook veroorzaken. Maar inderdaad zaoals mondeo zegt is de foto echt nog te wazig om echt te kunnen oordelen wat het nu is.