Wat is er nieuw

is dit de juiste indeling?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter blup28
  • Startdatum Startdatum
B

blup28

Guest
Hoi mensen,

Ik wil nu ook cichliden gaan houden en is mijn vraag of de indeling van de bak zo goed is?
Foto's komen in de 2e post...

Mvg Kenny
 
Mijn aquarium is een Juwel Rekord 60

871712blup28_0_82_cam00423.jpg


263759blup28_0_82_cam00427.jpg


En wat foto's van de bewoners:

267617blup28_0_82_cam00436.jpg


166868blup28_0_82_cam00433.jpg


Tips en feedback zijn van harte welkom...

Mvg, Kenny
 
Ziet er goed uit, dat gaan je malawi's wel fijn vinden. Heb je die stenen wel aan mekaar vast gelijmd vantevoren? Want het ziet er nogal instabiel uit (wel mooi!).
 
Hoi Intercooler,

Dank je voor je reactie 😉
nee, de stenen liggen los tegen elkaar maar wel op zo'n manier dat ze niet kunnen schuiven of omvallen.
Ook ligt er onder een stuk tempex om punt belasting te voorkomen.
De vissen vinden het ideaal om tussen de gaten te zwemmen hahaha
Heb je misschien enig idee hoe de geel/oranje vissen heten toevallig?

Mvg, Kenny
 
Ben niet super thuis in malawi, maar volgens mij zijn het 2 Labidochromis Caeruleus
 
Oke, toch bedankt... dan ga ik google eens na pluizen 😉

Mvg, Kenny
 
Ik vind het er ook erg onstabiel uitzien... Je hebt de stenen wel rechtstreeks op het tempex gelegd, en daarna pas zand?

Maar wat erger is, in een juwel record 60 kun je helaas geen enkele malawi cichlide houden.

1mx40cmx40cm is wel het echte minimum voor malawi mbuna, dat gaat met bv die Labidochromis caeruleus 'yellow' nog wel. Die blauwe ligt eraan welke soort dat is, sommige van die soorten zoals bv de Maylandia lombardoi hebben echt 1.2 of zelfs 1.4 of groter nodig, dit vanwege een erg hoge agressiviteit.

Kun je die vissen nog terugbrengen? Of ga je een meterbak of (veel beter nog) groter kopen?

In een juwel record 60 kun je wel Tanganyika slakkenhuiscichliden houden (een kolonie Lamprologus multifasciatus of Lamprologus similis), of een koppeltje Apistogramma borelli als je voor Zuid-Amerikaans gaat. Andere keuzes voor cichliden heb je gewoonweg niet in 60cm. als je een 80cm bak hebt wordt de keuze al wat groter, maar ook daar, geen malawi's.
 
Ik vind het wel een heel mooi plaatje!
Nice....

W.b. het visbestand moet ik Saskia wel gelijk geven.... eigenlijk kunnen dwerg cichliden niet eens. Maar als je per s� wil, kun je kiezen voor de soorten die Saskia ook noemt.

Wat heb je trouwens voor achterwand? is dat piepschuim?
 
kouwtje zei:
Ik vind het wel een heel mooi plaatje!
Wat heb je trouwens voor achterwand? is dat piepschuim?

Oh ja goeie, piepschuim achterwand + malawi mbuna (of andere grazende vissen) = achterwand met gaten/witte vlekken en drijvende piepschuimbolletjes in je bak.
 
Achterwand is volgens mij gewoon de muur?!?
 
Hey mensen,

Ik heb inderdaad eerst een strook tempex onder de stenen gelegd, en daarna pas opgevuld met zand.
Er komen ook geen vissen meer bij nu pas als ik een grotere aquarium heb gekocht, maar dat duurt nog wel even aangezien onze eerste op komst is.
oja voor ik het vergeet, het is geen piepschuim wat je ziet maar de muur hahaha

Mvg, Kenny
 
Doe er zwart karton achter of iets Zwarts, kijk maar of je het wat vind!
Ik denk dat het er mooi uit gaat zien nl.
 
Hey Visser1997,

Dank je voor de tip 😉
Ik ga volgende maand kijken voor led verlichting voor boven het aquarium,
heb een unit gezien van Beamswork...misschien ken je hun producten?
Het is de bedoeling dat de lichtkap weg gaat en het een open aquarium word met de led unit erboven.
Zal dan eens mat zwarte folie er achter houden en kijken hoe het er dan in z'n geheel uitziet


Mvg Kenny
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan