Wat is er nieuw

Is dit dezelfde Corydora ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Altispinosa
  • Startdatum Startdatum
A

Altispinosa

Guest
Hallo,

Ik ben aan het rond zien om een groep corydorassen te kopen maar nu begin ik sterk te twijfelen tussen 2 namen en ik weet niet of het 1 en dezelfde cory is of dat het wel degelijk 2 verschillende betreffen.
De Green Stripe is degene die ik zou willen maar niet echt makkelijk te vinden.
De Gold stripe kom ik dan weer wel iets meer tegen.

Graag duidelijkheid en als het kan met foto om te vergelijken waarvoor dank.

Johnny.

De gold stripe heeft duidelijk een oranje/gele streep op een hoogte van ong. 3/4é van het lichaam.

De green stripe een... Groene?

Verder zit over de hele vis een groene gloed.

De green stripe is gewoon een stuk lastiger te vinden zover ik weet, kan de lokale wat grotere LFS hem niet bestellen? Gezien 80% van de grotere winkels via Ruinemans bestellen moet hij daar wel te krijgen zijn.

De gold stripe heeft duidelijk een oranje/gele streep op een hoogte van ong. 3/4é van het lichaam.

De green stripe een... Groene?

Verder zit over de hele vis een groene gloed.

De green stripe is gewoon een stuk lastiger te vinden zover ik weet, kan de lokale wat grotere LFS hem niet bestellen? Gezien 80% van de grotere winkels via Ruinemans bestellen moet hij daar wel te krijgen zijn.
Ja heb hem al gezien in een winkel in Nederland via internet en daar staan de Green stripe aan 12,50 euro per stuk geprijsd.

Ook wel Peru Green Laser genoemd, Orange Laser heb je ook, en de Gold Stripe. Zijn idd lastig te vinden en prijzig.
Is gewoon een Cory Aeneus variant, maar dit gaat waarschijnlijk veranderen naar Schultzei omdat het officieel een Schultzei is en geen Aeneus. Net als de Black Venezuela die niet in de natuur voorkomt maar door mensen is gecreëerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook wel Peru Green Laser genoemd, Orange Laser heb je ook, en de Gold Stripe. Zijn idd lastig te vinden en prijzig.
Is gewoon een Cory Aeneus variant, maar dit gaat waarschijnlijk veranderen. Net als de Black Venezuela die niet in de natuur voorkomt maar door mensen is gecreëerd.
Dan heb ik nog wel eventjes om te beslissen bedankt Jay47.:thumbs:

Ja heb hem al gezien in een winkel in Nederland via internet en daar staan de Green stripe aan 12,50 euro per stuk geprijsd.

Bijzonder visje en zover ik weet nogsteeds populair, dan moet je er dus ook veel voor betalen he, ooit betaalde je voor A grade crystal reds ook 25 euro per stuk

Bijzonder visje en zover ik weet nogsteeds populair, dan moet je er dus ook veel voor betalen he, ooit betaalde je voor A grade crystal reds ook 25 euro per stuk
Is een mooie cory en de Orange stripe is ook niet mis en dan vind ik de Black Venezuela ook mooi en voor de Sterbai heb ik altijd een zwak gehad dus keuzes maken is best moeilijk want verschillende cory's samen in 1 bak word afgeraden tenzij je geen intentie hebt om te kweken.

Ik heb een paar soorten cory's in mijn 150cm bak. Nooit issues gehad. Ze kruisen ook niet. De kans bestaat er maar niet alle soorten kunnen met elkaar kruisen dacht ik.
Ze zwemmen ook als 1 groepje en hebben geen issues onderling.

Ik heb ooit ''wildvang'' Gold stripes gehad. Twijfelde destijds ook maar heb ze wel gehaald. Super mooie visjes met heel ander gedrag dan m'n aeneus destijds. Ik heb er één keer eitjes van gehad en deze eitjes werden los geplaatst, en waren bijna 2x zo groot als mijn aeneus ze had. In duitsland kan je wel vaak nog deze ''varianten'' vinden, zijn vaak ook een stuk goedkoper.

Ik kan 4 stuks Corydoras sp gold stripe kopen voor 24 euro das denk ik wel een koopje niet ?

zeker is dat een koopje. althans hier zaten ze laatst in de winkel voor bijna 10euro p/s

Hier bij de LFS zitten de dieren ook op een prijs van rond de €13,- Ik heb destijds bij de vivariumbeurs een groepje van 4 goldstripe/orange lazer gehaald 2,5 jaar geleden. Bij de laatste vivariumbeurs de groep uitgebreid tot 8. Destijds de eerste groep voor 3 euro p/s gehaald en de tweede groep voor €4,- p/s. Al heel lang favoriet bij mij en kon de vissen niet laten liggen voor die prijs. Ik zeg dan ook: zeker doen!
Nu 2,5 jaar verder leven er nog 7 en ben er nog steeds heel blij mee. Wat betreft de vissen, heb nog wel een paar foto's van deze prachtige dieren, welke ik laatste heb gemaakt:
20170518_162633.jpg

Ik kan 4 stuks Corydoras sp gold stripe kopen voor 24 euro das denk ik wel een koopje niet ?

Dat is idd niet duur.

Wat ik zelf heb gezien is dat er enorm verschil in kwaliteit is.

Mijn eerste groepje heeft een veel fellere gele streep dan mijn tweede groepje.
Dat zag ik pas bij thuiskomst hoe groot het verschil is.

De tweede groep heeft wel een gele streep, maar neigt naar oranje en is veel doffer en minder fel ook.

Qua gedrag merk ik ook enorm veel verschil met mijn Aeneus.
De aeneus was nergens bang van, maar mijn goldstripe krijg ik maar niet getemd.
Iedere minuscule beweging in de kamer, maakt dat ze wegschieten onder de planten.

Heb helaas nog geen eitjes gehad van de goldstripe, terwijl ik van mijn aeneus groepje, iets van 250 jongen heb groot kunnen brengen.

De cory's van Mike zijn een goed voorbeeld van prachtige Cory goldstripes!

Hier nog wat foto's van die van mij, dan kun je een beetje vergelijken met wat ze in de winkel hebben.
Je ziet ook mijn gewone Aeneus op de foto staan, maar heb die kweekgroep verkocht, zodra de jonge goldstripe vruchtbaar werden, gingen ze gezellig seksen met de big Aeneus mama's 😀 😀 😀

2015-12-09 19.40.16.jpg
2015-12-10 20.51.52.jpg
2015-12-10 20.57.40.jpg
2016-08-13 (3).jpg

Prachtig he Mike ben blij dat ik ze zaterdag ga ophalen,dat zullen dan mijn eerste Cory's worden.

Mooie foto's van prachtige visjes he Sanneke.

Qua gedrag merk ik ook enorm veel verschil met mijn Aeneus.
De aeneus was nergens bang van, maar mijn goldstripe krijg ik maar niet getemd.
Iedere minuscule beweging in de kamer, maakt dat ze wegschieten onder de planten.

Dit merk ik hier ook wel. Zijn vrij schuw. Al merk ik wel dat het steeds minder wordt naarmate ik de laatste tijd steeds meer op mn kamer bezig ben,heb mn bureau zo goed als naast het aquarium staan. Al heeft dit ook wel een hele tijd geduurd. Al blijven het super gave vissen om te zien, en dan maar stil blijven zitten 😀
Probeer ook steeds vaker te voeren als ik weer dat ik of op moet ruimen ofzo. Dat ik veel voor de bak ga/moet bewegen. Hoop dat ze dit zo associëren. Dit heeft mijn espei's slecht een week of 2 geduurd. Maak ik de kap open, weten ze dat ze eten krijgen

Hieronder een paar foto's van toen ze net in de bak zaten. Gehaald op 21-5-2015. Klein, geel en schattig. Aan de data vd foto's is wel te zien wanneer ze zijn gemaakt 🙂

20151121_203707.jpg

20151212_165209.jpg

20151212_165218.jpg

Mooie foto's allemaal.
Ik ben zelf al jaren van plan om green of gold te halen.
Nog niet aan toegekomen.

Hele gave vissen idd en hopelijk gaan ze kweken! Dat zou heel gaaf zijn

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan