Wat is er nieuw

Is dit een alg soort of extra groei?

Dirk1977

Active member
Lid geworden
1 maart 2024
Berichten
29
Leeftijd
47
Is dit een alg soort of iets anders?
 

Bijlagen

  • 20240714_175031.jpg
    20240714_175031.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 50
  • 20240714_175019.jpg
    20240714_175019.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 46
Foto 2 is duidelijk vertakte Staghorn.
 
Oorzaak nog niet gevonden, waterwaardes nog steeds ok namelijk.
 
Wat zijn de waterwaarden en wat voeg je toe?
 
Dit is toch wel staghorn uit het boekje hoor, gewoon mooi! 😀 als ik het heb zijn het lelijke zwarte slierten..
 
Wat zijn de waterwaarden en wat voeg je toe?
PH 7,0 + GH 9 + KH 8 + NH4 0 + NH3 0 + NO2 0 + NO3 = 10 + PO4 0,25 + FE 0,5

Ik voeg wekelijks 20 ml easylife carbo bio en easylife profito toe. (heel soms extra ferro maar niet vaak)
Wekelijks waterwissel van 25-30% ongeveer, CO2 ca. 80 bellen per minuut, 2 indicators zijn licht groen.

Het is niet dat de alg soorten overheersen ofzo, maar ik ben wel stiekem een perfectionist 😉
 
Staghorn krijg je in de regel bij een nh3/4 piek en dat is ook een boost voor andere algen/
 
Algvrij is eigenlijk een utopie en je moet eerder aan algarm denken.
 
Voor mij was de oplossing om van staghorn af te komen, de flow te verhogen. Ze houden niet zo van water wat in beweging is. Weet niet of dat een mogelijkheid is voor je met planten/vissen die je erin hebt.
 
Voor mij was de oplossing om van staghorn af te komen, de flow te verhogen. Ze houden niet zo van water wat in beweging is. Weet niet of dat een mogelijkheid is voor je met planten/vissen die je erin hebt.
Mijn filter staat op max en is vrij zwaar filter, enige wat dan nog kan is extra stromingspomp maar weet niet of dat praktisch is op mijn 250 liter bakje
 
Zover ik weet is Staghorn meer nh3/4 gerelateerd en als je dat niet meer meet zal het wel weggaan.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ice78: Tja alles is wel mooi op dat gebied
      Terug
      Bovenaan