Is dit een geschikte tl lamp?

A

Ashraf

Guest
Hallo allemaal, mijn buren hadden een nieuwe tl lamp over en misschien kan ik hem voor mijn aqua gebruiken dit zijn de specificaties van de lamp en aquarium


Maten aquarium: 70x34x37
Philips tl-D
18w
1350lm
59cm 2'
Cool white
840
Energie klasse A
Fluorescentie lamp

Ik wist niet wat jullie over de lamp moesten weten maar dit zegt de verpakking
 
Welke lamp heb je nu?
 
De Philips 840 heeft zijn bruikbaarheid al lang en breed bewezen.
Je zou hem dus best kunnen proberen om te kijken of hij bevalt ;)
Aan de andere kant: ben je tevreden over je huidige licht?
 
Mascha&Ivo zei:
De Philips 840 heeft zijn bruikbaarheid al lang en breed bewezen.
Je zou hem dus best kunnen proberen om te kijken of hij bevalt ;)
Aan de andere kant: ben je tevreden over je huidige licht?
Ik zal luisteren wat hun zeggen :thumbs:
 
Ik heb nu een sylvana gro Lux 18 w t8en is erg oud dus ik kan hem wel vervangen
 
Ik gebruik boven al onze 60cm bakken de 15W van Philips in kleur 830 of 840.
 
De grolux-lamp is voor planten een van de slechtste planten die je kan hebben. Het groeirendement van die lampen blijft ver achter bij de normale tl-buizen. Verschil is wel dat hij als kijklicht w�l mooi is, de kleuren van veel vissen worden daar echt veel mooier van. Het verschil zal je dus wel degelijk merken. Je zal zelf dus moeten bepalen wat jij het mooiste vindt, die keuze kunnen wij niet voor jou maken
 
Ashraf zei:
Ik heb nu een sylvana gro Lux 18 w t8en is erg oud dus ik kan hem wel vervangen
Vervang het maar
 
AquaVISie zei:
De grolux-lamp is voor planten een van de slechtste planten die je kan hebben. Het groeirendement van die lampen blijft ver achter bij de normale tl-buizen. Verschil is wel dat hij als kijklicht w�l mooi is, de kleuren van veel vissen worden daar echt veel mooier van. Het verschil zal je dus wel degelijk merken. Je zal zelf dus moeten bepalen wat jij het mooiste vindt, die keuze kunnen wij niet voor jou maken

Ik denk dat ook dat het vaak een kwestie van smaak is wat men voor kleur neemt. Met de growlux heb ik ook nooit goede plantengroei gezien zoals bij een Philips 840 maar ik kan begrijpen dat sommige mensen de kleur de doorslag laten geven.
 
Terug
Bovenaan