Wat is er nieuw

is dit een goeie filter ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gast14
  • Startdatum Startdatum
Staat geen merk op, maar lijkt een kloon van een Tetratec EX... filter.

Apart. Maximale aanzuighoogte ipv opvoerhoogte.

Dat is gewoon een sunsun hw302 onder een andere naam, over het algemeen beschreven als waar voor het geld, misschien minder goed dan een eheim van de zelfde grote maar het kost dan ook veel minder.

AndreS zei:
Dat is gewoon een sunsun hw302 onder een andere naam, over het algemeen beschreven als waar voor het geld, misschien minder goed dan een eheim van de zelfde grote maar het kost dan ook veel minder.

Wat AndreS zegt 🙂

Dan deze snel koopen die ik nu heb lekt namelijk die sluit niet meer goed

Ik heb zelf ook een Sunsun filter, hij werkt prima 🙂 Ik heb hem nu bijna 2 jaar, en hij doet het nog top!

Heb zelf zeer goede ervaringen met de Sun Sun pompen.

Had voorheen een Eheim professional 3e.Pomp die zeker 4 keer zo duur was als mijn huidige Sun SUn.Mijn Sun Sun overklast deze zeer zeker.Heb er eentje die 2000 liter per uur pompt en een ingebouwde UV lamp heeft.

Kortom ik vind het een AANRADER!! :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Ik heb nu een fluval 104

uaruman zei:
Heb zelf zeer goede ervaringen met de Sun Sun pompen.

Had voorheen een Eheim professional 3e.Pomp die zeker 4 keer zo duur was als mijn huidige Sun SUn.Mijn Sun Sun overklast deze zeer zeker.Heb er eentje die 2000 liter per uur pompt en een ingebouwde UV lamp heeft.

Kortom ik vind het een AANRADER!! :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Tegen welke wattage? IK kijk niet naar de prijs, wel wat hij op jaar basis draait in wattage.
Dan komt eheim weer beter uit de bus.

SUN SUN =55 watt dus.

Goeie opmerking Bertus.. daar zitten enorme verschillen tussen inderdaad.
Scheelt op jaarbasis een flinke duit.

10 watt verschil komt op ongeveer 20 euro per jaar uit.

Dus reken maar uit wat het inderdaad kan besparen.

Inderdaad, ik zou zelf ook voor een zuinigere filter kiezen. Kwa aanschaf lijkt het misschien gunstig maar als je het even berekend ben je op termijn toch goedkoper uit met een duurder, zuinigere filter.

Zaterdag heb ik de SunSun 404B (2000l/h, �80) besteld. Die verbruikt inderdaad 55w, maar dat is met een 9w uv lampje. Neem je een Eheim 2180 (1750l/h, �380) die verbruikt 25w. Daar doen we een UV unit van 9w (�65) tussen. Die verbruikt 13w, dan houden we (55-38=) 17w en een prijsverschil van �365 over.

Dus zoals Boris zei met 10w is ongeveer �20 dus 17w = �34. Dan duurt het dik 10 jaar voordat men de Eheim eruit heeft, mits alles heel blijft en geen extra kosten bij komen..

Tja, ik koop ze ook niet nieuw,he.
De Eheims. Duurste was 42 euro incl. verzend.

Nieuwe rubbers erin(setje),en draaien maar.

Die van mij is 13 watt de klopie van de sun sun en hy doetut perfect en is een stuk grooter dan die ik eerst hat

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan