Is dit een man en vrouw of niet?


Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Berichten
686
Ze zijn nu rond de 10 cm. Staart op de 2de foto word niet langer. De vis op de 2de foto hangt vaak wat rond onder de planten de ander zwemt het aquarium door en jaagt de ander terug
 

Bijlagen

  • 20201012_155912.jpg
    20201012_155912.jpg
    212.9 KB · Weergaven: 79
  • 20201012_155923.jpg
    20201012_155923.jpg
    194.8 KB · Weergaven: 83
Kunnen er wel 2 koppels in een 450 liter bak totdat het weer beter word en ze naar buiten gaan?
 
Dit zijn 2 mannen.

Die zijn onderling meer dan behoorlijk territoriaal, 450 liter is natuurlijk een heel behoorlijke bak water maar ìk zou het risico niet willen lopen.

Ik zou proberen 1 van de 2 terug te brengen naar waar je ze vandaan gehaald hebt.
Over een man voor een vrouw omruilen doen ze meestal minder moeilijk dan andersom.
 
Ik vind het geslacht niet zo heel duidelijk eigenlijk.
Als dit (bijna) volwassen vissen zijn denk ik eerder aan vrouwtjes, gezien de beperkte lengte van de vinnen. Ook vrouwtjes kunnen agressief zijn naar elkaar.

Als het mannetjes zijn zou het in principe samen kunnen, maar alleen in bak van voldoende formaat + meer beplanting + met voldoende vrouwtjes erbij om stabiele harems te vormen.
 
Als je één vis wilt omruilen, dan zou ik de vis op de rechter foto houden, dat is m.i. 100% zeker een man.
Over de vis op de linker foto heb ik nog enige twijfel, ik denk zelf een jongere man (ook gezien het dominante gedrag) maar het zou misschien ook een vrouw kunnen zijn.
 

Terug
Bovenaan