Is dit een panaque?


J

Joycie

Guest
Hi forummers,

Hier weer een zeer on-originele vraag maar ik heb de meerval op t plaatje gekocht. Dacht dat ik voldoende vragen had gesteld: waterwaardes, temp, vredelievend? Maat aquarium... En dacht dat het beestje hier zou passen.

Eenmaal thuisgekomen bleek.ik toch het nummer vergeten te zijn. En nu lees jk overal enge dingen over beestjes die mijn mooie juwel achterwand zouden slopen :stom:

Is dit er ook zo eentje? Want dan denk ik dat ik ga proberen of de lfs m nog terugneemt... heb de achterwand er net nieuw ingezet :cry:

Hoop dat de foto duidelijk genoeg is.. beestje vluchtte gauw weg toen ie me doorhad...
 

Bijlagen

  • 20200901_004510.jpg
    20200901_004510.jpg
    759 KB · Weergaven: 108
  • 20200901_004400.jpg
    20200901_004400.jpg
    291.8 KB · Weergaven: 103
Je achtergrond slopen? lijkt me wel heel sterk hoor? nu word ik ook benieuwd dus ik volg het ook even haha!

Volgens mij zijn Panaque ook erg duur als ik het goed zeg.
 
Deze was niet heel goedkoop maar ook niet duur. Ik heb er 30euro voor betaald en t is nog maar een kleintje.

Ik weet t ook niet zeker maar weet wel dat er binnen iedere soort weer veel verschillende varianten zijn. Het helpt niet mee dat je online allerlei l nummers ziet die eigenlijk niet op elkaar lijken maar toch dezelfde soort zijn. Ik zag door de bomen het bos niet meer.. en met de zoekterm 'l nummer zwart met witte strepen' kom je er dus niet uit :cool:
 
Deze was niet heel goedkoop maar ook niet duur. Ik heb er 30euro voor betaald en t is nog maar een kleintje.

Ik weet t ook niet zeker maar weet wel dat er binnen iedere soort weer veel verschillende varianten zijn. Het helpt niet mee dat je online allerlei l nummers ziet die eigenlijk niet op elkaar lijken maar toch dezelfde soort zijn. Ik zag door de bomen het bos niet meer.. en met de zoekterm 'l nummer zwart met witte strepen' kom je er dus niet uit :cool:
Ja, ik begrijp goed dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik wist uberhaupt niet dat ze je achtergrond zouden kunnen slopen, nou denk ik dat het met een kleintje nog wel mee valt maarja als ze groeien. Morgen zullen mensen gereageerd hebben en dan weet je meer!
Ik ben ook wel benieuwd nu!
 
Ik wist het ook niet maar mijn Google search leerde me dat sommige soorten heerlijk schrapen en dan zo je mooie juwel achterwand kaal (lees tot wit piepschuim) schrapen.

Ik hoop dat dit toch een andere rakker is. Of dat mensen met ervaring zeggen dat het echt zo'n vaart niet zal lopen.. maar risico wil ik er niet mee lopen eerlijk gezegd... En ik moet idd ook gewoon gaan slapen hè...

Slaap wil nog niet zo komen. Net weer beginnen werken na mijn vakantie en stress zit alweer hoog: Corona in het huis waar ik werk en er komt veel op mij af dan. Reden te meer om goed te slapen zou je denken. Maar dat werkt dus blijkbaar anders.
 
Ik wist het ook niet maar mijn Google search leerde me dat sommige soorten heerlijk schrapen en dan zo je mooie juwel achterwand kaal (lees tot wit piepschuim) schrapen.
Dat doen alle L-nummers dus ook deze MITS je geen goede huisvesting hebt voor hem/haar, want dat is waarom ze het doen: een holletje voor zichzelf maken. Dus wat je nu het beste kan doen is een leghol kopen van 4cm doorsnee en in je bak leggen, dna heeftie een slaapplekje en laatie je bak en wand met rust op deze website kun je legholen kopen https://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/legholen/enkele-legholen/
 
Oh echt? Wat ik las is dat sommige algeneter zoals dus die panaque echter scherpe zaagtandjes hebben. Terwijl ze de algen van de wand schrapen, schrapen ze dan ook de toplaag er in razend tempo vanaf.

In de natuur schrapen ze de algen van het hout en krijgen dan de houtvezels binnen die ze nodig hebben door het hout mee te schrapen.

Ik wil wel de algen van mn achterwand maar niet de achterwand van mn achterwand 😁

Holletje maken in de wand? Ja?
Ik hoopte eigenlijk dat ie gewoon lekker onder mijn hout zou gaan zitten maar een leghol kopen is zeker een optie.

Liefst hoor ik van mensen die ervaring met deze beestjes hebben hoe heftig t is met dat schrapen en/of dat ze er een oplossing voor hebben idd.

In de winkel was het lnummer een nummer onder de 100. Terwijl ik m ook het meest op de l134 vindt lijken eerlijk gezegd. Nu weet ik wel dat in winkels niet altijd het beestje bij de juiste naam genoemd wordt. Hoop dat t een 134 is.. dat past wel goed in mijn bak iig.
 
Ja de echte Panaque (L190) kan wel door je achterwand heen gaan.
Mijn L200 gaat er ook doorheen.

Maar die van jou is echt een klein dingetje waar je geen zorgen om hoeft te maken.
Die schraapt hooguit een groene aanslag van je achterwand af.
 
Ja de echte Panaque (L190) kan wel door je achterwand heen gaan.
Mijn L200 gaat er ook doorheen.

Maar die van jou is echt een klein dingetje waar je geen zorgen om hoeft te maken.
Die schraapt hooguit een groene aanslag van je achterwand af.
Mijn L200a doet dat niet xD
 
Dit is de mond van een Hypancistrus waar die van jou in thuis hoort.
Geen serieuze tanden:
13.jpg



Dit is een mond van een L001 en een Panaque heeft ongeveer zo'n mond.
Serieuze tanden dus:
maxresdefault.jpg
 
Even de shop bellen en vragen wat je ook alweer gekocht hebt, omdat je het nummer niet meer weet voor de eigenschappen

Scheelt wel verassingen..
Je zal er over een jaartje maar zo bijstaan
lol smile.gif


L095-1.jpg
 
Ik heb de winkel gebeld.. het was wel een panaquolus albivernis.. een l204 om precies te zijn.

T beestje is nu nog te klein om echt schade aan te richten maar ik wil t risico niet lopen dat ie dat ineens toch doet..
Hij heeft zich de eerste dagen verstopt dus heb m pas vandaag kunnen uitvangen..

De winkel wil m niet meer terugnemen omdat t te lang heeft geduurd sinds aankoop. Wel een beetje jammer. Dus ik ga m aanbieden op marktplaats en hier in de vraag en aanbod.
Hopelijk krijg ik mn geld ervoor terug :)

Maargoed ik ben altijd wel van 'de afloop delen' dus vandaar hier nog even een berichtje
 

Terug
Bovenaan