Is dit een poging van honing gourami's tot voortplanten


J

Jorina

Guest
Toen ik net bij mijn moeder in haar gezelschapsbak aan het kijken was zag ik twee van de honing gourami's om elkaar heen "dansen" en een van hen had zwarte plekken op zijn lichaam
En sindsdien wordt de halve kokosnoot in het aquarium erg toegeëigend en beschermt is dit een poging tot of een begint ritueel voor het voortplanten soja Wat dan ze nu nog verwachten en dansen iets doen om een grotere kans tot slagen van het voor klanten te hebben
 
Deze vissen maken een schuimnest aan het oppervlak en nestelen niet in een kokosnoot.
 
Maar dat "dansen" wijst dat wel op "willen paren"?
Schuimnest moet de stroming aan de oppervlakte zo min mogelijk zijn toch?
En waar legt het vrouwtje haar. Eitjes neer voor de man?
 
Ik kan het topic ook niet meer vinden maar inderdaad, ergens hier op het forum nog niet zo heel lang geleden gelezen dat het ook gebeurde.

Je kan altijd even voorzichtig in die kokosnoot kijken. Als je daar aan de binnenkant allemaal luchtbelletjes ziet dan zijn die gourami's flink in de war :cool:
 
Ook ik kan het mij herinneren dat daar een topic over is geweest... maar of dat nu honinggoerami's of betta's betrof weet ik even niet.

afijn beiden maken ze schuimnesten aan het oppervlak, en incidenteel dus ook in een kokosnoot.
 

Terug
Bovenaan