Wat is er nieuw

is dit een rottende bodem

• Onderwerp starter Onderwerp starter jeroentjuh
  • Startdatum Startdatum
J

jeroentjuh

Guest
Ik heb in mijn aquarium een aquasoil liggen.
Nu merk ik dat de laatste tijd een bruine/groene aanslag tussen de kleine bolletjes begint te vormen.
Ik heb dit al eens eerder in een bak gehad met een voedingsbodem, kwam er op neer dat ik toen de bodem weg kon gooien.
Mijn vraag is dus, kan een aquasoil gaan rotten?
zo ja, is dit wat we op de foto zien rot of algen die in de bodem groeien?

hoop dat iemand een antwoord heeft!

Nee, is geen rottende bodem, is alg/vuil, kan volgens mij niet zoveel kwaad. Als je het lelijk vind, kun je er zwart plakband ofzo voorplakken😉

Nou kijk dat is goed nieuws.
Nee vind het niet egt lelijk ofzo, was meer de angst de bodem te verliezen 🙂

Hebben wij ook gehad in ons oude aquarium.
De voedingsbodem die wij hadden lag te dicht op het glas. Ik haalde het weg door heel voorzichtig met me vinger tussen het glas en het grind te gaan.

Hebben wij ook gehad in ons oude aquarium.
De voedingsbodem die wij hadden lag te dicht op het glas. Ik haalde het weg door heel voorzichtig met me vinger tussen het glas en het grind te gaan.
Voedingsbodems leg je altijd tot op 5cm van elke ruit in je bak, en dan je zand of grind. Dan heb je niet dat lelijke gezicht van 2 bodemlagen.

Voedingsbodems leg je altijd tot op 5cm van elke ruit in je bak, en dan je zand of grind. Dan heb je niet dat lelijke gezicht van 2 bodemlagen.

Ik gebruik ze niet maar deze tip is nieuw voor mij maar wel goed om te weten:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan