Wat is er nieuw

Is dit het begin van witte stip? :(

malkofesse

Active member
Lid geworden
17 augustus 2021
Leeftijd
34
Zoals de titel het al zegt.. Is dit het begin van witte stip? Of ben ik weeral te ongerust?
Wat doen jullie als jullie dit zien?

Was lastig een duidelijke foto te maken..
Gisteren was het 1 stip. Vandaag is er een 2de kleintje bij..

Bijlagen

• IMG_20210826_125059_edit_572959567624030.jpg
    IMG_20210826_125059_edit_572959567624030.jpg
    208.7 KB · Weergaven: 125
Altijd lastig te zien zoiets. Afgaand op de foto en de tijd die er overheen gegaan is, denk ik dat dit geen stip is. Morgen voor de zekerheid nog maar eens tellen? Geen toename, dan is het waarschijnlijk gewoon een beschadiging. Dat geneest wel weer.

Maar ook als het stip was geweest: geen ramp, dat loopt niet zo snel uit de hand hoor. In een stabiel draaiende/gezonde bak verdwijnt het in de meeste gevallen vanzelf. En anders is er altijd nog medicatie verkrijgbaar, die werkt goed.

👍

Ik ga met @Gino88 mee, ook ik zie er niet direct stip in maar verwacht eerder een beschadiging.
Houd het uiteraard wel even in de gaten, je weet maar nooit.

Witte stip geeft meestal een mooi rond wit puntje die duidelijk op de huid ligt.
Dat is op deze foto niet goed te zien.
Wat zijn de overige symptomen?
"Schiet" de vis ook langs de planten en stenen? (Jeuk).
(Er is op het www heel veel over te vinden.
Bijvoorbeeld op dit forum., maar ook hier: https://www.aquariumfans.nl/witte-stip-herkennen-en-genezen/#1 )

Dankjewel voor de antwoorden!
Nu ben ik al wel wat geruster, ik hou het zeker goed in het oog. 🙂
Ze schiet niet tegen de planten en lijkt voor de rest nergens last van te hebben.
Er zit wel een zwanger vrouwtje bij (zij is ook een vrouw) en die wordt tijdens het eten soms wat boos. Dan schiet ze snel naar het andere visje om haar een duwtje te geven. Misschien dat daar de beschadiging van kan komen?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan